Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 00-allmänt-kaninprat
Läst 1570 ggr
[Becca-]
0

Varför just Hermelin?

Finns säkert någon tråd ang. detta. Men jag hittar den inte just nu iallafall.
- Tänkte fråga er varför ni just valde rasen Hermelin?
- Hur/Var upptäckte ni den?
- Vad finns det för Fördelar/Nackdelar med rasen?

Skulle vara roligt att höra vad ni tycker om hermelinen egentligen. Tungan ute

Westham
0

Nu har jag inte en renrasig Hermelin just nu :) utan söta blandningar :)

Jag gillar rasen för att dom är lagom stora, härligt temperament ocgh snabba :)

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

[Becca-]
0

Har endast hermelinkorsningar, jag med.
Jag gillar rasen eftersom dem har väldigt stora personligheter och härligt temprament.  
Dem är små, orädda och väldigt nyfikna på allt och alla.
Nackdelen med rasen är nog att människor har haft tankar om att Hermelinen är agressiv och väldigt svår att få tam, vilket absolut inte stämmer.

conejos
0

Jag valde hermelin för att:

-dom tar lite plats och behöver inte så mkt mat(jag är inte snål men ni förstår vad jag menar)

-lätta att ha o göra med(lyfta och så)

-snälla(allafall mina)

-färgen jag ha´r är lätt att avla på och de får inte så många ungar=lättare att sälja

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

pigelina
0

Varför jag kommer börja avla på hermeliner är för att dom är min typ av kaniner, små, aktiva och har egna personligheter. 
Fördelar med dom är att dom får inte specielt många ungar och färgen jag valt kommer förmodligen vara lätt att både sälja och avla på. Jag hade hermeliner när jag var liten och det är då jag upptäkte dom.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Becca-]
0

Putt, kom igen nu och skriv!

Sweetienin
0

Jag valde rasen för att jag tycker att det är en utseendemässigt vacker ras. Sen är de relativt lätta att avla på då det finns många uppfödare av rasen och har man bara rätt avelsdjur har man ganska stor chans att man får fina avkommor.

Fast det som avgjorde det hela var att jag förälskade mig i en liten hermelintjej som var tillsalu på en utställning. Hon var ursöt och såg fin ut och hade dessutom jäkligt bra presentation. Hennes stam var också jäkligt bra. =)

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

malinroth
0

Att jag skaffade mig hermelin var verkligen en slump. Tyckte de var fula och hade inga planer på att köpa en till kanin och definitivt ingen hermelin. Det var helt enkelt så att jag var inne och tittade på Knuts uppförases hemsida och där var han knut och hans syster och jag blev störtkär i de små chokladbollarna och skrev ett mail och frågade om jag fick köpa honom och visst fick jag det :D Efter det är jag helt fast vid rasen.

Tycker det är otroligt härliga djur som både gillar att slappa men samtidigt vara väldigt aktiva. De är små och behändiga och ett stort plus med att de är så små är att burarna känns rymligare när djuren är små :) Praktiskt att resa med två små kaniner som sitter i samma bur också utan att de behöver ha en gigantisk transportbur ;) Jag tycker hermeliner är riktigt charmiga små varelser!