Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 10-säljes-omplaceras-köpes
Läst 1255 ggr
Emmetem
0

(K) 13/4 Hermelinhona

Söker nu en söt liten hermelin hona :) Finns i Åmål, Västra Götaland - men kan ta mig till Göteborg, Trollhättan, Uddevalla och Karlstad. Lite om hur denna hona kommer få det hos mig: Vi bor ute på landet, men har både ute och innekaniner. Så det beror på vad kaninen har varit innan som bestämmer om den bor inne eller ute. Men under sommaren brukar alla våra kaniner bo utomhus :) Den kommer få bra foder och grönsaker och frukt varje dag. Även två kompisar :) Spelar ingen roll om den har stamtavla eller inte.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Beatrice_Love_Kaniner
0

Hej, får hermelin kull leverans klar till Juni, du får med härstmmningsbevis (mamma två luckor i stamtavla så kan inte göra stamtavla på ungarna) pappa också stamtavla, det kommer förhoppningsvis bli några rex japantecknade 😉

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Emmetem
0

Tack så mycket, men jag hade tänkt mig en lite mer omgående :) gärna vuxen!

Summerdogs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen kanin jag kan erbjuda men min favorit uppfödare har en vuxen hermelin hona som hon säljer just nu som har en underbar färg! 

Det är Teddytassens kaningård som säljer henne och hon bor i utkanten av Göteborg i Ale kommun :) 

Såhär ser Phi Phi ut 🙂

För att hitta henne så gå in på deras hemsida: http://www.teddytassen.se/VisaKanin.html?KaninID=1031&Namn=Teddytassens+Phi+Phi

Emmetem
0

Haha, precis den kanin jag skrivit upp mig som intresserad på! :) Vilket sammanträffande! Inväntar svar från Sofie bara :)

Summerdogs
0

Haha vad roligt! En mycket fin hermelin tycker jag! Om jag var du så skulle jag verkligen köpt den 😃

Emmetem
0

Jo, jag är sjukt intresserad! Hoppas hon svarar snart så jag vet om hon är intresserad av att sälja henne till mig eller inte :)

Summerdogs
0

Jag mejlar med Sofie rätt mycket nu eftersom jag ska åka dit på Lördag och para min hermelin där och så ska min hona stanna där en veckan innan jag hämtar hem henne.. Men till saken, hon har rätt mycket att göra nu så de kan ta flera dagar att få svar så få inte panik ifall de tar ett par dagar 🙂

Emmetem
0

Åh, vilken tur du har! Hon verkar jättetrevlig och väldigt duktig på det hon gör. :)

Summerdogs
0

Ja Sofie är bra med allt hon gör! Jag köpte min kanin därifrån och hon är hur trevlig som helst! Supersnäll kanin <3

Om du vill se min kanin: http://www.teddytassen.se/VisaKanin.html?KaninID=719&Namn=Teddytassens+Doorbell

Sen så sålde jag Doorbells unge till Teddytassens så hon är där för avel just nu och hon ska ha en kull som föds när som helst!: http://www.teddytassen.se/VisaKanin.html?KaninID=1114&Namn=Denise

Om du ska åka dit och köpa Phi Phi kan du ju spana efter Denise! Doorbell kommer vara på Teddytassens från lördagen som kommer nu och sen en vecka fram 🙂

Emmetem
0

Men åh! Båda var ju jätte charmiga :) Tror inte det blir denna vencka dock!

Summerdogs
0

Jao dom är rätt charmiga.. Denise är där hela tiden eftersom hon bor där men Doorbell (min) kommer vara där från den 20-27 april 🙂

[YukiOni]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla Cola omplaceras!
Behöver ett nytt hem snarast.
Färg: White Svart
Ålder: 6-8 månader. 
Personlighet: Kelig men osäker vid lyft och mot nya människor. Behöver ngn hon kan lita på. Van vid sele, marsvin & andra kaniner. 

Okänd stam - har lite för långa öron för att vara hermelin, men inte mkt större än idealet. 

Kan tas med in till Göteborgscentralen utan problem alla dagar i veckan. 

Emmetem
1

#12 Jag ska höra med min pojkvän vad han tycker! :)

[YukiOni]
0

#13 Gör så!🙂

Emmetem
0

Kostar hon något? :)

[YukiOni]
0

#15 Nej nej, vill bara att hon ska få ett eget hem😕hon behöver ett bra hem - det e det ända jag kräver😃

Emmetem
0

Är det akut? 🙂

[YukiOni]
0

#16 Lite smått, hon bor i en hunbur för tillfället men kan vänta ett kort tag till om det är nödvändigt. Vill bara att hon ska få en riktig bur med kompisar i närheten där hon kan känna sig trygg. 
Hon e kompis med vår angora-korsning. Dock är angoran sjuk och bor ute - Cola bor inne just nu och hon går inte ihop med vår dvärghare så tycker synd om henne att hon får sitta ensam när jag inte e hemma, utan chans att ens sitta bur mot bur med en annan nin😕

Emmetem
0

Okej, ska höra med pojkvännen här hemma! Annars kan vi erbjuda oss som akuthem här med bra mat, kompisar och såklart mycket bus och lek om det är så att du inte kan ha henne kvar.
Det vi hade tänkt använda vår hermelinhona i framtiden till är ju främst avel - och om denna hona har okänd stam så är det nog inte så käckt då hon kan bära på bettfel och dylikt. 🙂

[YukiOni]
0

#19 Förstår dig, avlar själv lejonhuvade och dvärgharar så är lite fel ras - sen vore det toppen om hon kunde få komma någonstans till en riktig bur. Hon är jättemysig men lite osäker mot nya människor. Tog några dagar innan hon vande sig vid mig - nu e hon sällskapssjuk och känner mig elak att hon inte kan bo i en bur där hon kan nosa på/se andra kaniner. 
Vore verkligen jättesnällt om du ville ta henne, e lite brubrist här hemma(därav hunburen😟)

Emmetem
0

Jadå, ska bara se till att hitta ett bra hem till vår lilla skrutt först - men sedan så kan jag definitivt erbjuda mig som hem sålänge :)
Väldigt fin liten tjej!

[YukiOni]
0

#21 Vore toppen! Försöker hitta ett hem till henne, men den senaste spekulanten ångrade sig :/ säg till när ni kan ta emot henne i sånna fall!

Emmetem
0

#22 Jadå! Men har ni testat hur hon är med barn? Finns många vuxna här - men också många barnfamiljer som söker kaniner :) Har haft 1 omplaceringskanin som hamnade i en barnfamilj och hon kunde inte ha fått det bättre! Dock bytte hon namn till Snövit - vilket jag inte tyckte passade då inget på kaninen var vitt menmen :)

[YukiOni]
0

#23 finns inga barn här, min lillasyster har livsvana med kaniner och hon är 15, annars ingen😐