Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 777 ggr
Matilda the best
0

Inne eller ute kanin?

Hej!

Jag undrade bara lite om det är bäst att ha inne eller ute kanin. 

Det känns som att man skulle komm ihåg att ge kaninen mer uppmärksamhet om den är inne men det känns ändå nyttigt att den får luft. Eller om man kan ha kaninen inne och bara ta ut den under bra väder och temperatur och ha den under uppsikt, så att den inte typ får en hjärtattack om det kommer något rovdjur? Och ifall han skulle bli sjuk, så skulle det vara lättare att märka det om han är inne?

Vad har ni?

Jag tänker ju i såna fall vänta tills sommaren inna jag tar in min lilla hermelin Lufsen som blir ett om 10 dagar. Just nu är han utekanin och har klarat sig superbra hittills, och vintern är ju över. <3

Tacksam för hjälp! :)

Rajas
0

Jag föredrar båda delar, jag har för tillfället alla inne och trivs med det, som du säger går man å gullar med dom oftare, framför allt på vintern dock kommer mina få gå i hage hela sommaren från morgon till kväll! Har haft kanin ute men fått nån stulen så därför är det enda anledningen till att jag inte vill ha dom ute.

Mvh Millan

CorneliaAndersson
0

Jag har alltid haft mina kaniner ute!:)
Jag tycker att de får ta del av så mycket mer som händer i naturen. Jag skulle tycka att det hade varit ganska långtråkigt att ha de i en bur inomhus, där det inte händer så mycket!;)

Jo, jusste. Min första kanin fick vara inne de första månaderna tills det blev vår sen fick hon bo ute i resten av hennes liv och hon älskade det!:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

JessicaOlin
0

de är vad man  köper för nån :)

vad kaninen är van vid :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶