Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 06-bildtrådar-videoklipp
Läst 4832 ggr
Rajas
1

Vad har du för Hermeliner hemma?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en tråd där vi kan lägga upp en liten presentation med tillhörande bild (helst). Jag börjar!

Här är Kiwi som säkert många vet vid dethär laget, han är en 1årig liten grabb i färgen Rysstecknad brun zobel. Kiwi älskar att skutta och hoppa i sin hage men även att följa med runt i lägenheten och hitta på massor av bus!

Mvh Millan

Zvintos
1

Har enbart 1 ren hermelin här hemma. Detta är Kalle och han är rexpälsad i färgen madagaskar. Väldigt självsäker kille numera. Utställd på 92.5p än så länge och ska väl med på någon mer utställning. Har försökt få honom såld, men det verkar inte vara någon som nappar så han får stanna så länge det behövs.

Tilläggas ska att han fäller på bilden och därmed inte är särskilt vacker i pälsen. Tungan ute

Zakarias
1

Här är en av mina hermeliner. Han heter Lillen och är en blå hermelin. Han kommer från en bra uppfödare i skellefteå.

Han är en av mest underbaraste kaniner jag har haft! Vill alltid mysa och är enkel att hålla, lyfta och hantera. Han kommer ställas ut Tierp nästa månad, och jag hoppas att han får en rättvis bedömmning. :)

Beatrice_Love_Kaniner
1

Här är min hemelin tjej! Uni, på 1år. <3 en blyg men vänlig tjej <3

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Rajas
1

#3 Blir alltid så glad när jag ser Uni, så fin :-)

Mvh Millan

Amandapanda
3

Hemma hos mig har jag min lilla Ture ♥ Han är född 18 maj 2012 han är alltså 5 månader om 2 veckor ! Han är ganska mörk i färgen men han är Bourgogne. Han ska få börja prova att hoppa på min födelsedag då jag kommer få hinder men han har prövat hoppa över mina armar och ben. Han är lungn och fin  men på kvällen blir han en som en liten sprall apa Hehe xD

Beatrice_Love_Kaniner
1

#4 tack1 Jag med! :)

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Rajas
1

Vilka fina kaniner ni har!

Mvh Millan

Denna kommentar har tagits bort.
Ph77
1

Hermelin rex kullen, sista för i år. Söta små bebisar!! Den enda tillgängliga ungen just nu är den grå i mitten. Chinchilla färgad men säljs som sällskapsdjur vid 8-10 veckors ålder = flytt under november. 200:- Ja sen har vi föräldrarna som bor här såklart. Bilder finns på hemsidan www.NimbusKaningard.se

ph77

CorneliaAndersson
1

Har just nu bara 3 kaniner.. Alla är faktiskt hermeliner ;))

Första:
Namn: Superstars Sture Junior
Kön: Hane (Okastrerad)
Född: 25maj 2010
Färg: Viltgrå
Uts. poäng: Stambokförd på 94,5
Övig info: Sture är en jättehärlig kanin på alla sätt och vis. Sprattlar aldrig i famnen, bits aldig å har aldrig visat tecken på agressivitet. Jag hoppar lite smått här hemma (på mini-nivå), idéen är väll att se om han kan hoppa upp tll medel-nivå å sen få en hoppkull efter honom :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

CorneliaAndersson
1

Andra:
Namn: Cymbelines Vernon
Kön: Hane (Okastrerad)
Född: 7 Augusti 2009
Färg: Zobel Blå
Uts. poäng: Stambokförd på 95,5
Övig info: Vernon är en snäll, men osäker kanin. När han först kom till oss så var han lite smått ''agressiv'' å bet pappa å mig x-antal gånger. Men när han blev mer trygg så har han inte ens varit nära att bitas. Han är numera trevlig i alla situationer.

/ Cornelia Andersson,

CorneliaAndersson
1

Tredje:
Namn: Borgargatans CoccoNella (Egen uppfödning)
E: Cymbelines Vernon       U: Saginas Ametist
Kön: Hona
Född: 9 April 2012
Färg: Zobel Blå
Uts. poäng: Inga ännu
Övig info: Cocco är en underbar kanin med härligt temprament, lagom busig och lagom härlig. Hon har aldrig visat tecken på agressivitet. Hon är liksom inte rädd av sig heller. En riktig gosunge ;) Min tanke med henne är väll att ev. ställa ut henne och få henne sambokförd för ev. senare kull :)

(Har ingen ny bild på henne, men kan säga att hennes huvud har rundat till sig en del och hon har även vuxit i sig öronen lite mer :))

/ Cornelia Andersson,

dorishermelin
1

Jag har också tre stycken hermeliner hemma två egen uppfödda hanar och en hona. Blir en kull sen ivår tänkte jag. Dom har sina personligheter alla 3, men är hur snälla och mysiga som helst. Skickar med en bild på min tjej :)

Ph77
1

Hermelin hane, rexpäls, 1år. Nimbus Bounce, brun zobel siames. Stambokförd, pappa till en kull. Älskar sin bur, inte så kul att åka på utställning tycker han. Men att gräva hål i gräsmattan är en stor hobby, att imponera på flickor likaså!!! www.NimbusKaningard.se både född och uppvuxen här hos oss, hans föräldrar likaså.

ph77

blomsterkvinnan
1

Hej jag har sammanlagt 11st hermeliner var 3 av dom är 8 veckor

detta är sixten han är snart 7mån

blomsterkvinnan
1

Detta är selma

blomsterkvinnan
1

Dom 3 ungarna som nu är 8 veckor dom är ca 3½ vecka på bilden

[Sara-]1
1

Jag har en liten hermelin kille som heter Knut! :) Han är en vit blåögd hermelin på 4mån.

Världens finaste hermelinkille enligt mig! :)

Oliviahack
0

#Sara- vart är den bilden tagen? :P Ser ut som Opalgatan? :)

[Sara-]1
0

#19 hehe jasså? Nej den är tagen på lekplatsen på våran gård i bostadsområdet i askim, göteborg :)

[RoxannaH]
0

Det här är Kiwis bäbis Dumle. :)

(Det är Kiwi högst upp i tråden i inlägg #0)

[Mi-rand-a]
1

Min Hermelin blandning på 3år, Snuttis von Nipcé-Frankenstein dock kallad snuttis eller snuttan och är zobelsiames brun wienertecknad och även min lilla svans ! :)