Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 01-avel-genetik-uppfödning
Läst 711 ggr
[RoxannaH]
0

Att tänka på inför bebisar?

Jo, jag fick hem en kanin idag, som troligtvis är på tjocken, och jag har inte hunnit leta på fakta om sånt här ännu, då jag inte planerat avel föränn om ett halvår eller så. Så jag tänkte be om tips av er!

Vad bör man tänka på?

Ska honan ha något speciellt i buren under tiden?

Hur länge går hon dräktig?

Hur länge skall man vänta innan man tittar på ungarna?

Berätta allt! Flört

Rajas
0

Honan behöver en så kallad bolåda som hon förhoppningsvis boar i! (alla gör inte det)

Jag skulle nog kolla ungarna så fort jag kan, typ när mamman äter eller så så att det inte ligger någon dödfödd i boet.

Mamman behöver vara ifred en del innan och efter att ungarna fötts för att inte bi stressad och då bita ihjäl ungarna.

Roxanna du kan ju alltid höra av dig till mig privat om du har frågor! Finns så mycket att berätta/skriva om det hela :-)

Mvh Millan

[RoxannaH]
0

Tänkte att det kan vara bra för andra att delta i detta också! Så andra som är intresserad kan få läsa svar också! Samt ökad aktivitet!

Men inte röra dem?

Hur lång tid går dem? Och hur länge har hon gått ungefär?

Rajas
0

Dom går ca 31dagar har jag hört! Självklart ska vi fylla på i denna fråga och kanske till och med göra en artikel, jag snarare vill att du ska veta att det bara är att höra av sig och att jag inte riktigt han svara så mycket längre när jag svarade!

Ökad aktivitet gillas stort! :)

Mvh Millan

[RoxannaH]
0

Hihi :)