Sture söker fodervärd
HejHej, Jag heter Superstars Sture Junior, men matte kallar mig Sture.Matte vill nu lämna ut mig till en fodervärd, en längre tid (då jag ej ska användas i avel just nu), som helst bor här i Skåne, men det är inget krav.
Jag har färgen Viltgrå som jag själv tycker är väldigt fin.Jag är extremt snäll i all hantering.. Tycker dock att det är lite obehagligt när man ska ta mig i buren och rasthagen men när man väl lagt sin hand på min rygg så är jag stilla så man kan ta mig.När jag väl är i famnen är jag supermysig!Jag är Jättesnäll att klippa klorna på och att sätta på mig selen är inga problem alls!
Mattes lillebror på 3år kan lite smått hålla mig (med mattes stöd såklart) och ''springa'' med mig i sele och lite smått hoppa med mig utan problem.
Jag verkligen ÄLSKAR att hoppa och kan hoppa mini rakbanor och har testat att hoppa mini krokbana. (dock har jag bara tränat hemme och ej på tävling)Skulle verkligen vara toppen att få komma till ett hem där jag kan få utvecklats inom hoppningen :) man kan t,o,m, sätta in mig i en rasthage och låta mig hoppa ''barbacka''.
Inga problem att ha mig i rasthage, jag ''försöker inte'' att leta efter ställen att rymma på utan jag stannar så fint där och äter på gräset.Man kan även ha mig löst på gräsmattan (om man har staket runt d.v.s,) för.. Om jag KAN ta mig igenom, så KAN det ju hända att jag vill ta mig ta mig igenom och ''kolla runt'' lite.
Jag har aldrig varit agressiv eller bitits.
Jag är född 25 Maj 2010, men jag är fräsch å pigg och jag har aldrig varit sjuk.
Jag skulle nog kunna passa i barnfamilj eller som ''första''kanin (foderkanin i detta fall) utan problem.
Ni kan nå matte här på iFokus eller via hennes m ejl mimy_thea@hotmail.com. Eller varför inte via hennes mobil 0733914990. Om ni vill ringa henne så ring henne inte före 15,00 på vardagar, Men om ni ringer på Onsdagar och Torsdagar så får ni ej ringa efter 17,30 då matte är hos sin sköthäst då fram till 19,30.
Om du tror dig kunna ha rätt hem för mig, tveka ej att höra av dig/er!
Tveka ej heller om du/ni har frågor om mig!:)
Jag finns i Kristianstad (Norra Skåne)
Fler bilder kan ni alltid fråga om, då jag gärna ställer upp som modell!!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Åh han är ju för fin :')
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus
#1 Ja visst är jag ;3
Kan även meddela att jag är stambokförd på 94,5p :)
//Sture
/ Cornelia Andersson,
Hur länge vill du ha fodervärd på honom? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så länge fodervärden vill ;))
Ska ej ha uppfödning förens efter jag gått ut gymnasiet :PP
/ Cornelia Andersson,