Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1467 ggr
matildak
0

sova i transportbur?

jag och några kompisar ska ha ett litet mini kaninläger till sommaren. men vi ska sova ute i tält och då kan vi inte riskera att kaninerna blir uppätna. vi har planerat att kaninerna sover i sina transsportburar under nätterna ( 4 nätter) men är detta bra för kaninerna? mina två kompisars kaniner är innekaniner och är vana vid att inte ha så mkt att skutta på men mina kaniner är ute kaniner som är ute dynget runt året runt.

så tror ni att det finns en chans att de på något sätt skadar sig när de sover i transportbur?

detta kan vera självklart för visa men inte för mig så snälla! bara snälla kommentarerKyss

Lina R
2

Gör burar av kompostgaller istället.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Vincent...
1

kaniner är ju natt djur så dem skuttar ju runt varje natt!!!

HAHAHAHAHAHA…..

Lina R
1

Grynings och skymningsdjur faktiskt. Inte nattdjur.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Juliaammouri]
0

Hej!

Det är kanske bara min mamma som hittat på men äre inte så om man tar in en utekanin 1 timme ungefär och tar ut den igen kan den dö? :O eller?

Bara tror det är inte helt säker.

Tretorn
0

#4 Det beror på hur stor tempraturs skillnaden är jämfört med ute & inne. Är det stor är det ingen bra idé att ta in kaninen, kan få värmeslag vilket kan leda till döden (då kaninen har fått en tjock päls för att klara det kalla klimatet blir den alldeles för varm inomhus) & när du tar ut kaninen sen igen kan det bli en chock för kaninen p.g.a tempratursskillnaden.

MärtaHA
1

när jag åker till landet hos min mormor och morfar på sommaren i tre fyra nätter brukar min/mina kaniner sova i en lite störe transportbur och det funkar aldeles utmärkt:)