Stor efterfrågan?
Är det bara jag eller har ni också märkt att de verkar vara sjukt stor efterfrågan på hermelinhonor just nu?
Letar själv en ev. och har märkt de senaste dagarna att de finns väldigt få ungar men att många söker! Någon borde göra nått åt de ;)
Haha ja, lite så är det nog x'')
Själv försöker jag hitta hem åt en hona x'')
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Jasså en vuxen eller?:) berätta mer! ;D
nja asså
1 viltgrå hane född 2010 och en zobel blå hona född 9/4 nu 2012 ;)
/ Cornelia Andersson,
Åh zobel blå som är så fint:) vart finns deb lilla tjejen då? Du har ingen bild på henne?
Så fina ! Bor dock väldigt långt bort.. Västerbotten Umeå
Meen ja har pojkvän i Skåne som jag förmodligen ska ner till om nån vvecka eller så och hälsa på. Så är hon inte såld tills dess kanske jag hör av mig när jag är där och påväg hem, borde inte va omöjligt att transportera hem på ett elelr annat sätt då ;)
Så du vet att jag är ev. intresserad, men hittar du en annan köpare så är det lugnt ;)
Okaay :)
Hon är lev. klar i mitten av Juni :) (ska dock hinna med märkning, om du vill ha det)
Vad ska hon isåfall användas till??:)
Förresten:
hon kostar 550kr (med stamtavla och märkning o,s,v)
eller 500 utan märkning och stamtavla :)
Övergångsfoder som räcker en vecka.:)
Föräldrarna är en aning osäkra, inte agressiva. Aningen nervösa och ibland är de helt plötslihgt jättenervösa och ibland co-lugna.
Ungarna kommer fram så fort man öppnar burdörren. De bodde i garaget i början men bor ute första natten inatt på gräsmattan :) (efter de stod i garaget bodde de i en väggbur utomhus, sen flyttade de ner till gräset). När man lyfter upp dom så kan de sprattla lite men så fort man håller dom till sig så är de urmysiga!:)
/ Cornelia Andersson,
Okej :) men kan som sagt inte lova något än!
Främst kelkanin men även lite avel! Har en hane redan och haft kull och andra honor innan.
Har ev. hittat en vit bö. hona från uppfödare här uppe i västerbotten så ska fundera lite, det vore ju lättast såklart men hade inte ahft något emot att införskaffa mig två honor!
Men jag hör av mig :) Märkning vore fint
Ok :)
/ Cornelia Andersson,
Lena hedenström har ju vit blåögda, hon bor i Yttervik :)
#10; Precis, henne jag snackat med! Har redan en hane därifrån :)
#11 Okej :) Har även en hane därifrån, men han är blå :)
#12 Jasså, trodde de bara hade vit bö och svarta hermeliner?
#13 Dem har 2 eller tre blåa också, dem parar ju blå+svart men även bara svart+svart. :)
På min kanin så är hans mamma svart och hans pappa blå
#14 Okej vad kul! Blå är ju himla fint!
#13 Ja det är den :)
Jag är själv lite sugen på att ta en ona på foder och ta en kull :) Det verkar vara så stor efterfrågan på hermeliner överhuvudtaget! Vill så gärna ha en liten japan efter min Wilmer <3
Och så skulle jag jättegärna vilja prova att ta en kull, jag och min flickvän ska ev. ta på ena dvärgvädurshonan nästa år men dvv är inte lika söta som små hermelutter xD
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus
Det har varit ett rötet avelsår…
Jag har själv bara fått 1 levande kull hittills, 2 honor och 1 hane. Hanen är paxad och honorna behålles.
Men den 20e blir det babyboom förhoppningsvis, jag kommer definitivt att ha en hona över till salu då :).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Jag finns i Luleå och har kompisar i Umeå så frakt går att ordna.
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
Såpass! Vad blir det för färger då tror du? :)
White zobel brun, white zobel blå, zobel brun, zobel blå, vit rödögd, svart otter, ev blå otter.
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
Åh spännande, ska hålla ett öga på din hemsida så ser jag när det uppdateras!