(K) hermelin hona sökes!
Söker nu en hermelinhona som kan delta i min uppfödning som ej är startat ännu. helst en ungkanin ej över 1 år.
Så har du en hona tillsalu kan du gärna skicka PM och gärna en bild också! helst renrasig hermelin men det viktigaste är att den är trevlig och frisk. Skulle underlätta om kaninen kunde gå ihop med andra då min lejon DW blandning bor i ett kaninhus, (han ska ej vara aktiv i uppfödningen) Utekanin är ett krav att den är året runt!
Mvh Julia! 
Har en hona (Mörk Blå Zobel) med stamtavla och öronmärkning ca 10 månader till salu.
Hon är väll ej direkt livrädd förmänniskor, men lite osäker, men när hon lärt känna människan så är hon en bästa vän!:) Hon vill helst ej bli tagen i buren. Men hon är DUNDRANS trevlig! Jättesnäll i all hantering och ALDRIG visat tecken på agressivitet.
Kan säkert bli en jättebra mamma!:)
Enligt uppfödaren skulle hennes föräldrar vara jättetrevliga!:)
Hon har gått med min ena hona innan men efter att jag särade på dom (den andra blev sjuk) så gick det ej. Men som sagt det var 2 honor, är det en kastrerad hane du hade tänkt att hon skulle gå med så funkar det nog bättre!:)
Om du är intresserad så medföljer:
Övergångsfoder
Stamtavla
Ametist finns i Norra Skåne.. :)
(Fler och bättre bilder kan fixas)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Om du har en okastrerad hane tillsammans med en hona, blir ungar…
#1: Åh så fin hon är! bor i stockholm men ska prata med min mamma och kanske se om fler hör av sig! :)
#2: ja så långt kan jag faktiskt tänka det är självklart att han ska kastreras..
#3 Tänkte väl….
Hittade idag 2 små bebisar i hennes bur så hon kan tyvärr ej säljas ännu
Haha så de kan gå
/ Cornelia Andersson,
#5 jasså :) vad kul iaf! :) haha :p
Haha ja ;)
Du kanske kan köpa en av ungarna?? (Om båda är honor. SKa själv behålla en hona EV. nämligen ) ;)
/ Cornelia Andersson,
ja kanske! :)