Äldsta hermelinen.
Hur gammal är den äldsta hermelinkaninen ni vet om?
Hur gamla brukar dom bli på ett ungefär?
Själv har jag en 7 årig hermelinkille som är pigg och kry 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har hört om hermelutter runt 10-11år :)
Låter som att han är väldigt välmående hos dig :)
Du får gärna presentera din kanin i en egen tråd :) eller i den här ;)
MVH John
Min hermelinhona Ronja blev 14 år gammal. Levde hälsosamt och var aldrig sjuk. Hon fick aldrig kaninungar men blev skendräktig två gånger. Jag tränade henne i hoppning och fick upp henne till att hoppa ca 90cm löshopp.
Hon bodde inne och var väll mer hund än kanin, hon hoppade gärna upp till oss i soffan för att mysa. Hon kom på inkallning. Kunde olika trix (sitt, ligg, rulla, backa, dansa). Hon var helt rumsren och gick på kattlåda. Hon hade även lärt sig att man inte får hoppa upp i sängar. Att hon sedan var lös ute på tomten och inte rymde är en annan rolig grej. Ibland följde hon med mig och min hund ut i äventyr på skogen.
Ronja var frisk ända in i det sista, men jag var tvungen att ta bort henne då jag skulle flytta till lägenhet och inte fick ha henne där. Annars hade hon fått bo ute i bur och det tror jag inte att hon skulle gilla efter 14 år som innekanin med obegränat område och social kontakt hela dagarna. Vi har dessutom ner mot -35 grader här i norrland. Så det kändes inte etiskt rätt att ha henne ute. Hon hade även blivit lite hängig och orkade inte lika mycket som tidigare, vilket man kan förstå.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min äldsta hermelin/blandras blev 8 ½ år :) Tyvärr dog hon under hemska omständigheter så jag tror att hon skulle ha blivit mycket äldre om detta inte hänt! :(
Den äldsta jag vet blev 13 år, en gammal klasskompis hermelin som dessutom levde på gnagarblandning hela livet. Kul med kaniner som får leva länge :)
Vad glad jag blir att ni har så gamla hermeliner :) Min hermelinblandning är 3 och jag började tänka att han inte hade så många år kvar :(, oj så fel man kan ha :)
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
5# Jag med! Min hermelin är också 3 och jag tänkte också att han inte hade länge kvar! :O
#7 Gud vilken fin kanin! <3
min hermelin hane är 16år nu och tror inte han har så länge kvar men :/
#9 OJ det var mycket! Vad kul när kaninen får leva länge och mår bra!
ja :) men är rädd över att hans sista dagar börjar närma sig , har ärligt talat inte varit med om att en kanin blir så gammal, har bara hört att dom blev 10, men nu har jag bevis :)
Moster berättade att dom hade en som kom in på jobbet med en pigg och kry en som var närmare 18 år 
Är inte den äldsta kaninen 18 år? :O
Fullt möjligt, tyvärr avlivade dom kaninen p.g.a tidsbrist
Min kompis har en som närmar sig 16!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus