Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1470 ggr
Peak303
2

En fråga..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten hermelin blandis här hemma på 7 månader.
Jag har många gånger hört att hermeliner är en "bråkig/envis" ras.
Men vet inte riktigt om man ska tro på de..

Men till frågan, min lille kille är en blandras mellan hermelin och lejonkanin. Han är otroligt envis och om han inte vill ngt är han riktigt bestämt på att inte göra det. Därför undrar jag om de kan bero på rasen, uppfostran eller om de är tonåren som inte försvunnit ännu?

Förövrigt är han otroligt kelen och han är underbar när han väl ger med sig. Det är pga. att jag försöker hoppträna honom som jag vill veta om de "envisa/bråkiga" är något jag måste avänja honom vid eller om det försvinner automatiskt.

Väldigt tacksam för svar!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

conejos
0

det kan bero på tonåren,hermeliner brukar inte vara "bråkiga" utan mer försiktiga/rädda

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Peak303
0

#1; Okej tack för svaret. 
Då jag aldrig ägt någon tidigare s tycket jag de var bättre att fråga än att gå runt och tro något som kanske inte var sant :)

-'  Malin Hultman

conejos
0

ja helt rätt att du frågar!inte frågor är för dumma :P

synd många har fördomar mot hermeliner men det är fantistk sant,väldigt olika från kanin till kanin men generellt sätt är dom ju lite försiktigare men det är ju lätt och förstå eftersom dom är små och då måste dom försvara sig bättre om du fattar :)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

CorneliaAndersson
0

Ja, kaniner är en lite ''räddare'', eller vad man ska säga, men de är också suermysiga och härliga (från kanin till kanon men ocksåhur man behandlar den). Jag själv har hermeliner. Vissa är sociala och andra lite mer försiktiga. Men inte en agressiv ras. (Beror ju hur dom behandlats). :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Peak303
0

Jag har tidigare bara hafr dvärgvädurar och blandlingar med dessa. Och detta är min första "hermelin". Men de är nog sant de ni säger. Men får hoppas att de försvinner snart då :)

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
1

jag tycker inte hermeliner är bråka eller envisa:P
Handlar mer om individ :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.