Nu får vi snart kanin!
Om ca två veckor kommer våra kaniner hem, eller en är i alla fall helt bestämt, den andra har jag inte fått klartecken om!
Och tänk att det är så spännande, och det känns nästan lite overkligt! Jag har alltid velat ha djur, men när jag var liten hade jag syskon med allergi, sen har jag också blivit allergisk och bott i lite större städer där det inte passade att ha djur ute. Sen hade jag småbarn, så det är först nu i medelåldern det har gått att ha!
Lite småläskigt är det också, tänk om man missar något med dem, att de får någon sjukdom man inte upptäcker, att det blir för varmt så de får värmeslag, jag ger fel sorts foder eller…ja, listan är lång! Men då finns ju det här forumet, så jag får väl bara hit och ställa dumma frågor i början! Jag har fått bilder på sötnosarna, men det är uppfödaren (jonaflax tror jag hon heter på forumet) som tagit bilderna, så jag väntar väl tills jag själv har tagit bilder på dem! Och betalat för dem, innan dess känns det ju inte som mina!
Vad säger ni!? Tror ni jag klarar av det
?
klart du kommer klara av att ha en egen kanin (: det är ett ansvar men du verkar vara seriös & vilja lära dig mer om kaniner. håller med att iFokus är bra! ahr lärt mig massor här & fått upp mitt kaninintresse här :D all lycka till dina 2 kaniner, vi vill gärna se bilder på dem små när dem har kommit hem!