Era kaniner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ingen bild på denna dator men jag kan skriva lite om mina
Have a little voice in me (Vilda) är en korsning emellan hermelin/dvärgvädur/lejonhuvad kanin.
Född: 080610
Älskar mest av allt: Torkade nässlor och äppelbitar (röda äpplen endast).
Hatar mest av allt: Barnvagnar och gröna äpplen. Jag vet, hon är superkonstig dock är hon världens goaste dam, med mycket vilja.
Charming Prince (Charlie) är kullsyskon med Vilda, och bor även tillsammans med henne.
Älskar mest av allt: Banan och persilja.
Hatar mest av allt: Smuts, lera och allt som är "äckligt".
Det finns en tanke bakom att han heter det han heter, han är nämligen en riktig charmör. Och klantig, klumpig och super-lat är precis vad han är!
Bilder kommer..
Momiji: Född 3/8 2010
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur/Hermelin
Gillar: Morötter, se TV, hoppa i sängen, min kompis Nadja och min moster Cattis, dansa när jag sjunger, sova på min mage när vi ser TV, hoppa in i TV bänken(se bild) och sitta med vid datorn.
Ogillar: Mjölk/yoghurtlinser, min mamma(kommer hon gömmer han sig) och bli störd av främmande folk när han sover(vissa personer släpper jag inte in i lägenheten längre för att dom inte kan respektera honom)
Här kommer en liten bild på min lilla Wilmer :)
Har även två dvärgvädurar hemma, men eftersom detta är "hermelinkanin ifokus" så presenterar jag bara honom!
Han kommer från Nygårds kaniner och tävlar under namnet "Will Turner" i hoppning. Han är en liten hermelin, blå/gul japan och bär även på rexanlag :)
Köpte honom när han var 1 år, dock bor jag i Sthml och han fanns i Kalmar = jag trodde aldrig att jag skulle kunna köpa honom. Men så fanns en vänlig själ som hämtade honom åt mig och jag hämtade honom på nationaldagens kväll i Upplands Väsby ^^ Otroligt vad lycklig man var då kan jag säga!
Nu mera är han 3 år gammal. När det gäller utställning så ställer jag honom inte, men hos hans förra ägare fick han 93 poäng har jag för mig.
Inom hoppningen har han det svårt att klassa upp sig eftersom han är så liiiiten x) Men banans charmtroll är han, helt klart!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lilla Wilmer är min ögonsten också! Jag borde väl presentera min kanin, men jag har ingen! Jag delar med Nea (torpetskaniner), som är min underbara flickvän och även fästmö, på kaninerna!
Wilmer tycker om att sitta innanför jackan kalla dagar och maskrosblad!
Han tycker inte om läskiga saker som "poff"!
Jag är väldigt glad över att han kom till oss och inte blev utställningskanin! Han tycker att det är roligare att hoppa och gör många glädjeskutt i rasthagen! :)
Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare
Medarbetare på Kaninhoppning ifokus