Välkommen "Erin"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Supersöt! Har tyvärr ingen aning om vilken färg hon har. Skulle vara superroligt att se lite bilder på hur hon bor, hennes bur o.s.v. :D
Har fått svar på det i kanin i fokus.
Bilder kommer sen när hon vant sig vid sin nya omgivning 
Hon har dock redan börjat bekanta sig smått med Momiji
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad roligt. Hur har du tänkt göra med ihopsläppningen? Förstår att du måste vänta någon vecka, efter som Momiji precis har kastrerats, eller har jag fel?
Viltgul brokad kanske? :P
Jättedålig på färger, men söt kan jag se att hon är ;)
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Just nu bekantar dom sig bara när Momiji är ute i lägenheten. Han får själv välja när han får gå fram och hälsa och gå iväg. Dom har varsin bur och mellan burarna är det en filt, så dom vet om att det finns en annan kanin brevid dom men Momiji får ändå lugn och ro. Om ca 3 veckor ska dom få vara ute tillsammans eftersom det då har gått 4 veckor sedan Momiji opererades. Det kommer att ske under noggran uppsikt dom första 2 veckorna och bara under kortare stunder. 6 veckor efter operationen känns det säkert att lämna dom tillsammans. Dom kommer fortfarande få bo i varsin bur, men det är ju bara medans jag är på skolan(som bara är 3-6 timmar) och medans jag sover, annars kommer dom få skutta omkring fritt i lägenheten 
Viltgul brokad låter väldigt likt, har fått förslaget isabella brokard men viltgul är mer likt hennes färg 
Ska jag vara ärlig så tycker jag nästan synd om personalen på djurmagazinet nu. Éire har varit där sen i början på februari och alla där har verkligen blivit fästa vid hon. Dom kom och sa hejdå till henne och pratade om vilken fin och mysig tjej hon är. Känns bra att ha hittat en sån bra kanin, nu har jag 2 helt underbara hermelinkorsningar som även verkar trivas med varandra 
Éire och Momiji har fått träffas en sväng utanför burarna, jag höll Momiji och moster höll Éire. Dom småbråkade lite och moster sa att ibland måste dom få göra så för att bestämma sin rangordning. Efter det har dom varit lite mer tolleranta med varandra och förhoppningsvis går det bra nu om 2 ½ vecka när dom ska släppas ut tillsammans utan att dom hålls fast och då dom är på ett ställe där ingen av dom varit.