(Sökes) Kaninbur!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan, det är såhär att jag undrar om någon har en kaninbur att avvara? ni får helst bo i halland! :) jag får hem en ny liten filur redan imorgon! tack på förhand :)
Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja!
www.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.
Hm, det du kan göra är att söka runt på Blocket om det kanske finns någon. Är det en innekanin kan ni ju köpa ett gäng kompostgaller och sätta ihop till en hage, och lägga in en filt, ett hus och lite saker tills ni fått tag på en bur.
Ändrade rubriken, så att man enklare kan se att du söker en bur. Hoppas det var OK.
Kolla på allaannonser.se för att göra sökandet enklare :-)
ph77
jag har hittat en endaste bur i halmstad som verkar jättebra, får åka och kolla på den idag :) Har knappt varit någonting i halland och har det varit så har den försvunnit på någon minut! Vil helst ha en rejäl utebur, som jag kan börja ha inne för att sen ställa ut den när det blir varmare, så slipper man flytta runt honom. Bra eller dålig ide? Jag var uppe hela natten och snickrade ihop en prototyp som iallafall får hålla ett tag =) Tar emot att betala flera 1000-lappar för något som man nästan kan göra bättre själv bara man får lite tid! kanske jag som är snål ;)
och ''Becca'': Jag är helt ny här så vet inte riktigt hur man gör det där :/ Men tack för tipset!!
www.kaninkul.devote.se!
#3 Vad bra att du hittade en bur iallfall. Det kan vara en bra ide att ställa ut när det blir varmare. Kom ihåg att ta med måttband när du ska titta på bur. Mät höjd, längd och bredd. Minsta lagliga måtten är 50x50x100, så håll koll på det.
Sedan finns det ju massa som bygger burar på beställning för ett par hundra. Man får buren hur man vill iprincip. Men det absolut bästa är ju att bygga en själv, man får den hur man vill och det kostar betydligt mindre än att köpa en ny bur :)
Lycka till!
ja, måtten har jag stenkoll på :) har även hört att det även är lag på att man aldrig få ha en ensam kanin? om sånt är fallet så vill jag givetvis ge min en kompis!
www.kaninkul.devote.se!
Man rekommenderar en vän till kaninen. Men egentligen har dem inget behov av en kaninkompis, om du ger den tillräckligt med sällskap.
Kaniner är kolonidjur, och bo i egna hålor. Därför har dem inget behov av sällskap egentligen, ifrån en kanin alltså.
Att köpa en till kanin och sätta ihop kan sluta både väldigt bra, men oxå väldigt dåligt. Alla kaniner gillar inte andra kaniner, så man tar en stor risk att bara köpa en ny kanin. Men sådant har du säkert koll på! :)
koll och koll, jag googlar ju en del ;) haha!
Men jag har inte haft kaniner sen jag var liten och jag har inte
stenkoll på hur vi gjorde då! Men för min del räcker det absolut med 1!
så om det går bra så får det fortsätta så (: tack så mycket!
www.kaninkul.devote.se!
#5 Nej det är inte lag att ha 2 kaniner, då dem inte är flockdjur, vissa kaniner mår bra av en kompis,andra inte:) Min ena hona accepterar inte andra kaniner men gillar marsvin (nej dem går inte ihop). Lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.