Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett00-allmänt-kaninprat
Läst 1033 ggr
klvervaseline
0

Tröttna,

Jag vill så jätte gärna ha en kanin, jag har liksom kollat på en väldigt länge nu. Tror faktiskt att jag kommer få en i födelsedagspresent. Men jag blir så nervös och osäker när alla säger (mina syskon också) nej men skaffa inte en kanin, du kommer tröttna på den. Den kommer bara få sitta i en bur hela livet, den kommer ta en massa plats i ditt rum och kommer inte vilja ha den om ett halv år. Och mina kompisar tröttnade på sina kaniner efter 6 månader! Jag tror inte att jag kommer tröttna på den, men det säger väll alla innan dom får en. Tänk om jag får en elak kanin och inte kommer gilla den, då kommer jag ju kanske inte vilja ha den(?) :S Någon som typ har något tips på hur jag ska göra, eller om vad någon tycker? :P

Tretorn
0

Om man älskar djur i allmänhet, vill lära sig nya grejer, inser att kaninen ska ha kärlek, motion, rent & mat i förhoppningsviss många år (7-10år), dem tar tid & pengar - men ger massor av kärlek! <3

Jag fick upp kaninintresset ju mer jag var tsm med mina kaniner & läste på fakta om dessa underbara individerna.

Om du är rädd att kaninen kommer va lite agressiv kan du ha kaninen på prov (har den i några veckor/månader, enligt överrenskommelse med säljaren) & prova på att ha kanin (: lycka till!

klvervaseline
0

Tack för tipset om att ``prova´´ på att ha kaninen! Det vill jag göra! Måste ju setill att jag verkligen får den jag vill ha alltså en kelig o snäll Tungan ute.

Har alltid älskat djur, det har alltid varit en av mina intressen. Skrattande

Westham
0

Mina kaniner har givit mig så mycket.. det är underbart med djur. :)

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

[Becca-]
0

Ett tipps är ju att låna en kanin på foder. Vilket innebär att man kontaktar en uppfödare som lånar ut kaniner.
Uppfödaren äger då kaninen, men det är du som betalar allt och har ansvaret för den.
Så säg till dina föräldrar att du kanske inte vill ha en kanin direkt, utan be dem att hjälpa dig kontakta en uppfödare.
Dock brukar uppfödare endast låna ut kaninerna över sommaren, men snart är det ju sommar!
Innan dess kan du ju läsa på om kaninen! T.ex minsta lagliga mått på bur, olika pelletsmärken och allmän skötsel.

Sedan är det ju så, om du vänder dig till en uppfödare istället för en djuraffär så kan uppfödaren hitta en kanin åt dig som har ett bra temprament.
Man ska ta det dem säger i djuraffären med en nypa salt.
Lycka till!