Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 00-allmänt-kaninprat
Läst 1167 ggr
Imasy
0

Era värsta kaninspekulanter?

Har ni haft kaniner ute på annons och fått idiotiska svar på dem? Berätta! :)

Imasy
0

Jag har förvisso inte sålt kaniner, men flertalet katter, och man slutar aldrig att förvånas!

En spekulant ringde mig ca 24:00 och skulle hämta katten på en gång. Alltså mitt i natten.

En annan ringde mig kl 6 på morgonen. Iof satt jag på budden på väg till jobbet då, men hade det varit min lediga dag hade det inte varit populärt ;)

En annan dam var intresserad av en katt jag sålde för 500 kr, men det hade hon inte råd att betala, för hon hade ju tandläkarräkningen, färdtjänsten osv osv.

Så förutom att hon skulle ha katten gratis, skulle hon ha den hemkörd och ha mina klösträd, mat, låda etc för det hade hon inte råd att köpa. Och så skulle katten inte få röra något, för hon hade ju så fina möbler.

Sedan så pratade hon om ALLT, hennes uppväxt, hennes morbrors grisar bla bla bla bla, fanns ingen hejd på henne!

Kan väl säga att det blev ingen katt för någon av dem. Inte från mig iallafall.

LinneaJohaanson
0

Ja man har ju fått det mesta, "säljer du dom som orm mat" "kan jag få köpa skinnet" mm Tungan ute
Även folk som ringt mitt i natten och folk som ringt så tidigt på morgonen man kan tänka sig på helgdagar!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

poesi
0

#1 Hahaha, men herregud! Vilka knäppa människor det finns. ;)

Har faktiskt inte varit med om så mycket. Bara samma som #2, en snubbe ringde och tjatade om att han ville köpa en av våra kaniner som orm-mat.

Imasy
0

Jaghar iof fått frågan om jag kunde skicka hamsterungar med posten till skåne :P

Fast jag tror denne bara plojade, fick inget svar tillbaka när jag sa att det inte fungerade med posten, men med bussgods eller DHL går det finfint ;)

pigelina
0

Inte haft några speciellt konstiga kaninspekulanter, ännu iallafall :P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

sotlynx
0

Alla hundägare som bedyrar att deras vovve minsann aldrig skulle röra den nya familjemedlemmen… Efter 9 av 11 olyckliga slut med nya familjemedlemmen har jag beslutat att mina kaniner aldrig flyttar hem till hundägare och även slutat föda upp kaniner över huvud taget.. Orkar inte med alla galningar.

malinroth
0

#6 Ajdå :/ Så himla tråkigt!! kan tänka mig att det är de hundägarna som inte kan tänka sig att hunden kan göra illa de små liven som är så oförsiktiga så att det faktist slutar med att hunden skadar den lilla. Har själv hund och när jag köpte min första kanin (på "äldre" dar) så var Nelly väldigt (FÖR) intresserad och slickade sig runt munnen och skakade när hon såg kaninen men det gick bättre och bättre så från att ha få ha koppel på i närheten av kaninen så blev de bästa vänner och delade på bädd och vattenskål osv. :)  Men det gäller att ta det försiktigt i början för det kan gå snabbt om man inte har full koll.

Sofia-81
0

Min oskolade hund är tyvärr också bra kompis med alla min smådjur, han skulle aldrig skadat någon av dem. Men han gillar mera deras avföring. :P Men han börjar bli lite gammal eftersom han är 14½år. Men han är otroligt klok, för han lever ju löst här på gården och han far inte någonstans. Då han vill in så krafsar han på dörren o.s.v. Då jag skaffade bl.a kaninerna och tamråttor m.m så hade jag redan den här hunden men han doftade lite på djuren sen var det bra. så det beror nog mycket på vilka jaktinstinkt de har de där hundarna.