Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 00-allmänt-kaninprat
Läst 984 ggr
MiniAndMe
0

hoppa med hermeliner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan!

Jag var på en kaninhopp-läger för 1½ månad sedan med mina 2 underbara (inte så hoppgalna) kaniner, Ruth och Ruffsan. Ruth är en dvv/hermelin, och jag har alltid gillat hermeliner… Men där fanns några hermeliner, och när ägarna hoppade med dom så var dom ju jätteläskiga! De hoppade bra, men vände sig om helt plötslig åt andra hållet och hade en så hög fart så det var inte klokt!

Så jag bara gillar inte hermeliner lika mkt längre… Lite knäppt, men endå… Gör era hermeliner så? Min korsning har börjat vända sig om ibland när jag hoppar henne… :/ Jobbigt… Och om de nu gör så, hur gör ni för att få den att sluta?

På bilden är det min bebis Ruth! (dvv/hermelin)<3333

Fanny98
0

Min hermelin är alltid pigg förutom när jag hoppar henne….

MiniAndMe
0

#1 - så hon är inte pigg när man hoppar? x)

Fanny98
0

#2 nä, då vill hon plötsligt bara äta, men nar jag tar bort hindret sticker hon iväg med räserfart!^^:P

MiniAndMe
0

#3 - haha… liknar mina gullungar lite… Fast Ruffsan blir ibland störträdd för hindret… x)<33

conejos
0

Min ena hermelin är i medelsvår och springer på jättebra,den ena är avelshona så hon har jag inte en försökt med men hon har bra fart.Sen har jag en liten unge som ska bli hoppkanin,jätteduktig pappa har han så jag tror han kan gå långt.

Jag tycker hermeliner är jättebra till hoppning,pigga,kompakta,spänstig och smidig :)

Men som du säger blir hermeliner lätt stressade,rädda därför kan dom vända,dock gör ingen av mina det.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

bellamollylovee
0

Min kompis hermelin har världens fart, fast hon blir ofta ganska slarvig i hoppningen, och river en del hinder :P Men hon tycker att det är otroligt kul, och det går jättebra när hon löshoppas, man ser riktigt hur kul hon tycker det är :)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

MiniAndMe
0

:P

[bebba]
0

Min kompis hermeliner gör inte så inte så snabba men dom springer frammåt hoppade en bana på 6 hinder 30 cm högt på dom högsta gick på 16 cm :)

OneSound
0

När min hermelinhane Jumjum var i livet så var han i yngre dar en riktig kanonkula över hindrena ;) Men han vände sig inte längre om när jag tålmodigt vände han om varje gång han gjorde så. Så sen var han supersnabb över alla hindrena, åt rätt håll! :D Fast när han var klar med banan ville han gärna ta och fortsätta och hoppa åt andra hållet ;)

Aut viam inveniam aut faciam