Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett00-allmänt-kaninprat
Läst 1078 ggr
Rebiz
0

Hermelinuppf.

Nån som kan länka till Hermelinuppfödare i Stockholm, Jönköping eller där emellan?

Gärna om du vet att den uppfödningen har leveransklara (eller äldre) honor till början av v.33!

HannaRosberg
0

Jag bor i Jönköping, och föder upp hermelin i tan svart och viltröd, dock så har ja inga ungar just nu. men tre honor är dräktiga så det väntas ungar inom de närmsta tre veckorna.

Rebiz
0

Okej! Men det är försent tyvärr, tack ändå:)

malinroth
0

Du är inte interesserad av ungar i umeå då? ;) Tuva och Knut väntar ju ungar idag och även Edit och Hjalle ska bli föräldrar närsomhelst om det gick bra :)

Rebiz
0

Mjo, kanske! Men svart är jag inte intresserad av, Havanna isåfall. Men jag har ju haft en havannahona förut, och min Vit bö bar inte på den färgen, blev bara svart wienertecknade ungar. Det är därför jag helst letar efter nån annan hona än havanna, så man kan para och få fram lite roligare färger, än svart, samt wienertecknat :)

lill-jarven
0

#4 Vad bär Max på för färger då? :) Ungarna efter Knut och Tuva som kommer att vara havanna, kan ev bära på blått också. (Knuts pappa är isabella). Knut fick tillsammans med Edith 2st egern förra sommaren. = han bär på blått. Vad Tuva bär på mer än havanna vet vi inte riktigt än, men det som kan läsas av stamtavlan är förutom havanna, även kanel.

Behöll du nån unge från förra kullen? Denna lär ju isåfall bära på havanna och i en parning med en havanna kan du få fram wienertecknade havannor. :)

lill-jarven
0

Ett tips är annars att gå in på www.come.to/kaf och kika bland länkarna. På medlemssidorna finns massor av länkar till uppfödare och de är sorterade efter län.

Rebiz
0

#5: ja, jag behöll en hona som jag ska para med en havanna hane i vår :)<3

Vet bara att Max bär på Viltröd, förutom vit bö. Men det kan ju ligga anlag jääätte långt bak som man inte ahr någon aning om! :p

lill-jarven
0

#7 Vad kul. :)