Ikea åt djuren?
Jag såg i en blogg för länge sedan, där man samlat alla Ikea saker som man har till sina djur, och använder dem i ett annat syfte än vad det var tänkt.
Själv har jag haft Antonius-backar som hamsterbur. Ska se om jag kan hitta någon bild på detta sedan.
Vad har du gjort för smart lösning till ditt djur med Ikea saker? Visa gärna med en bild också :)
Bästis matskål 3 kr
superbra plastskål till kaniner
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
plasthållare för plastpåsar som höhäck
En sådan har jag på toa åt toarullarna ;)
okej,ja vi har plastpåsar till den
Här hemma har vi också de där svarta plastskålarna till några av våra kaniner ibland. Superbilliga ju =D
En kompis köpte just tre st sånnadär plastpåsegrejer (vet inte vad dom heter, haha!) som vi ska sätta fast i våran nya trefackare och ha hö i. Jag hoppas att det kommer att fungera bra.
Haha när jag var på ikea köpte jag 40 st,fast några var till min kompis :) han som satt i kassa bara gapade och undrade vad jag skulle ha sådär många till :)
#6 Hahaha! :D
Hehe, ungefär som när jag var på Willys och köpte väldigt många burkar kattmat för x antal dagar framåt. Folk glodde på mig som om jag hade 80 katter hemma, så jag blev tvungen att påpeka att jag laddade upp förrådet ifall det blev krig ;)

#8: sa du verkligena tt du la upp i fråddet, för om det skulle bli krig ? XDXDXDXD
Japp, fast jag sa det ju med glimten i ögat så de fattade ju att jag skämtade ;)

#10: hihi, aha ! :)
Jag är lite trög xD.
de svarta skålarna kostar nu bara 1kr på ikeas rea.
köpte ett gäng häromdan.
de har nu doftljus i keramik skål för 9kr. när ljuset var slut smälte jag ljusresterna med hett vatten, diskade noga å lät stå på vädring utei nån v så doften var helt borta.
just nu håller jag på å bygger en utebur av två ikea byråer.
på ljusavdelningen har de även stora ljusfat som liknar skålar. de är bra som matskålar.
även på porslinsavdelningen har jag gjort fynd.
på barn köpte jag tre färgglada barntallrikar med hög kant för 19kr. bra skålar att ha i transpotboxarna då tallrikarna har kant och kan sättas fast med en tråd.( samma princip som vattenflaskorna spänns fast)

#12: Coolt ! :)
Vad har du kackerlacksodling till? *NYFIKEN*
#14: Som foder till mer intressanta djur. :)

#15: okej, och vilka är "mer intressanta djur" ?

Finns det att köpa kanintoaletter/kattoaletter på ikea för ett hyffsat billigt pris?
Ina har skitit ner sin så att hon inte kan använda den mer.. >< hon är dessutom för stor för den, så halva baken sticker ut när hon använder den.
#15, Blev också nyfiken på vad du menar med "mer intressanta djur" 
#16: Ödlor. :) Har två stycken som äter kackerlackor, en skäggagam (Pogona vitticeps) och en Argentinsk svartvit teju (Tupinambis merianae).
Men rymmer inte Kacklisarna ur lådan`? *ryser av bara tanken att ha sådana hemm* ;)
#19: Just denna arten kan inte klättra på vare sig glas eller plast. Men jag har såklart locket på ändå. :P Min sambo skar ur en fyrkant och klistrade på något myggnätt så det ska bli ventilerat.
Jo visst kan det vara olustigt att ha insekter hemma, speciellt när man är ny. Tyvärr finns det ytterst få ödlor som livnär sig på enbart vegetabilisk föda. Så det är bara att bita i det sura äpplet, haha.

#20: okejj ;)
Ödlor alltså ;)
Har haft möss i Ikeas SAMLA-låda, och nu agerar den kattlåda… (Mössen fick en annan bur då :P)
Sen är Ikeas kattunnel, plastskålar, handdukar o fleecefiltar flitigt använda här hemma. Även plåtburkar i olika storlekar (kmr inte ihåg namnet) att förvara smått och gott i, och en stor plastlåda (kmr inte ihåg namnet) att förvara pellets i.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#22, Är inte ikeas samla-låda för höga för att användas som en kattlåda? :o
ju högre desto bättre skulle jag vilja säga. De där "vanliga" kattlådorna som är kanske 10-15 cm höga är ju helt värdelösa, de krafsar ju ur sanden på en gång.

okej :P Tänkte inte på det ^^
Till buren som min morfar för hoppningsvis ska bygga så kommer det vara två samlalådor som botten. Sortera lådor för pellets,hö selar och sånt under buren. Höhäck från ikea som #2 sa. SEn har jag sko ´mattor som underlag i transportburen.
Tror ikea ska sluta med husdjursavdelningen Där jag bor finns ingen kvar fanns inte i göteborg heller
Dom håller på att sälja ut djurtillbehör jätte billigt i Malmö nu så det stämmer nog att dom ska sluta med sånt.