Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1290 ggr
Imasy
0

Furminator - Någon?

Är det någon här som använder Furminator till sin kanin?

Jag använder den på både katterna och min hund, och bättre borste har jag aldrig haft! Det är sjukt vad mycket och hur lätt pälsen faller av!

Lite dyr i inköp förvisso, men väl värd varenda krona!

Furminator.

Sweetienin
0

Jag har funderat på det. Vore skönt för kaninerna såhär i fällningstider att slippa allt kli osv.
Har dock inte råd. Men har sett auktioner på tradera där de säljer såna för billigt utgångspris.

Kanske nästa inköp?

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Imasy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har visserligen en kopia från Karlie, kostade 350 kr ungefär. Men jag vet andra som fyndat billigt på tradera.

Bifogar en filmsnutt där jag borstar mina katter. Söker man på youtube på "furminator" kommer det fram massor av liknande snuttar på olika djur.

conejos
0

#2 är det verkligen så smart att borsta inomhus,blir det inte HÅRIGT :)hahah'!Tungan ute

Så söt den gul/svart/vita var är det en perser?

Bara en fråga,vad är det för speciellt med den där kammen,är det inte en vanlig bara?.:)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Imasy
0

Haha, har bara innekatter, så lite mer eller mindre hår märks liksom inte på det stora hela ;)

Den gul/svart/vita, eller sköldpaddsfärgad som det heter på katter, är en exotic, men det är ju en korthårig perser, så det är väl både ett ja och ett nej på din fråga ;)

conejos
0

okej

who jag kunde en katt ras!:) duktiga jag :)

haha,hon var iallafall supersössööööt:)

Imasy
0

Tack tack :)

Fast hon är en riktigt bitch, så skenet kanske bedrar ;)

conejos
0

nemen,en bitch,det var väl att ta iOskyldig

Hon såg jättesnäll ut :)

Imasy
0

Haha, nja, om jag klipper klor, borstar henne etc, då blir hon arg.

Sen är bara den att hon tar inte ut sin ilska på mig, som är den "dumma", utan istället går hon och örfilar den första katt hon ser.

Så de andra har lärt sig att hålla sig borta ifrån henne när de vet att hon har blivit "utsatt" ;D

Sweetienin
0

#8 Haha, vilken rolig katt du har! =P

Kram Johanna

poesi
0

Vi har en furminator som vi främst använder på hundarna, men även på kaninerna när de fäller som mest & de är verkligen superbra. :D

Sweetienin
0

#10 Hur reagerar kaninerna på furminatorn då? :)

Kram Johanna

poesi
0

#11 Ja, dom reagerar bara bra. :) Bryr sig inte så mkt och tycker nog att det är ganska mysigt att bli borstad. Köpte den för några månader sedan bara & har dock bara använt den på två, tre av kaninerna några ggr bra.

Sweetienin
0

#12 Jaha, jag har aldrig förstått vad som är så speciellt med en furminator.

Kram Johanna

malinroth
0

Jag har en furminator som jag köpte till knut, tycker dock inte att den funkar super till kanin men helt ok iaf. Knut tycker det är skönt iaf och den tar ju bort en hel del men jag tycker den är lite hård eller hur man nu ska säga så det blir svårt att komma åt, fungerar bäst på ryggen och sidorna. :)

Imasy
0

Appro på denna kam/borste, så tog jag mig en repa på mina katter idag. Flört

spiritedaway
0

Jag hade funderat på att skaffa en. För när min kanin Luna fäller som värst är det hemskt.

Valkyrie
0

Funderar på att köpa =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Friheten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade på tradera.. 120 + frakt leverans från sverige. :)(Medium 6cm) återstår att se om det är orginal eller "orginal" haha  Det verkligen svämmar över med hongkong prylar just nu :S  2-4veckors leveranstid…  sjukt!

kommer även testa på den här härliga tjejen. 12veckor bara (blandras mellan Lhaso Apso o. Shih Tzu :P)

Imasy
0

Min är ju en kopia från Karlie, och den funkar bra den också. Finns väl fler som apat efter Furminator orginalet, men jag tror inte de är sämre för det.