Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1379 ggr
candycandye
0

Posetivt med hermelin

Kul med den här nya sidan! Ta död på mina fördomar mot hermeliner snälla. Har bara en bild utav dem då jag själv ägt en hermelin tös- hon kom iof från en uppfödare som jag nu i efterhand INTE skulle ha valt. Kanske därav henner fruktansvrt bitska beteende

(nej det var inte tonåren eller brunst)

Sedan dess har jag inte haft något gott att säga om dem, men jag är nyfiken! iom den här sidan ochså så är hermeliner en tilldragande sort förstår jag.

Berätta varför, deras posetiva egenskaper, och varför de skiljer sig så från andra raser.

Har även kollat lite artiklar men är nyfiken på det mer personliga planet, hur just DU tycker om hermeliner:)

HannaRosberg
0

Jag har nästan enbart positiva erfarenheter av hermeliner.

Först och främst beror det ju helt klart på hur mycket uppfödaren handskas med ungen från när den var bara nåndag gammal.

Jag har 3 egenuppfödda ungar just nu som är jättemysiga och gosiga,
Och mina vuxna kaniner är jättemysiga och keliga, har en hane som älskar allt o alla, han slickas jämt så fort man stoppar in fingrarna i hans bur :) Och dem flesta tycker om att sitta o kela i knät en lång stund.

Har däremot en hona, som är lite bitsk, men jag tror de kan vara för att hon inte blev så jättemycket hanterad som liten.

Men bortsätt ifrån henne, så är dem andra hur mysiga som helst :) och jag älskar rasen, :D och att dem har underbara färger gör ju bara saken bättre ;)

Det som är bra me hermeliner om man jämför me andra kaniner, så tycker ja att det är att de är mindre än de andra, och lite livligare,
mina hermeliner har iallafall mycket spring i benen, och springer runt och hoppar i buren. :)

Det var mina åsikter iallafall :)

Iriiz
0

Det positiva med Hermeliner är nog som ovanstående säger: Mindre än de andra kaninraserna, mycket spring i benen. Och är mycket arlerta, busiga och glada kaniner.

Min lilla Hermelinhona på 2 månader är dock lite agressiv, men jag tror det beror på tonåren. Och det går ju över.