Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 00-allmänt-kaninprat
Läst 1973 ggr
Sweetienin
0

Varför har du kanin/er?

Ja, som rubriken lyder. Vad fick dig att skaffa kanin/er?

Lite följdfrågor:

Vad har du dina kaniner till?

Vad använde du din första kanin till?

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

[sstorm]
0

Skaffade kaniner när jag slutade med att ha häst. De som fick mig att skaffa var att jag inte får ha marsvin.

Har mina kaniner till avel och utställning och hade mina första kaniner för avel och utställning med. Jag har alltså inte köpt en kel kanin först och sen börjat avla utan jag planerade att avla från början ;)

Sweetienin
0

Jaha, så skulle du hellre ha marsvin än kaniner? ^^
Nu har jag lärt mig något nytt om dig ;)

Kram Johanna

Imasy
0

Haha, man tar vad man får alltså ;D

conejos
0

Jag har kaniner för att min mamma är allergisk så det krävdes ett djur som kunde vara ute hela tiden.Dessutom är kaniner väldigt roliga man kan göra så mycket med dom.

Fick min första kanin när jag var 6/7 år,jag kelade mest och provade små hinder.Nu ställer jag ut,avlar och  hopptävlar.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[sstorm]
0

#3 fast nu när jag har kanin skulle jag aldrig byta bort dem för marsvin ;)

Sweetienin
0

#5 Tänkte väl det ^^

Min första kanin köpte jag som kel.
Andra var väl tänkt till avel, men hon blev också bara kelkanin. Sen när jag skaffade miun första holländare så bestämde jag mig för att verkligen satsa på renrasig avel. :)

Kram Johanna

Frida-B
0

Min första kanin fick jag när jag var 5 år, och den var bara till kel, sen har jag två kaniner nu som är kel :)

poesi
0

Fick min första kanin när jag var 21 år tror jag, haha. Rätt sent alltså. Sedan dess har jag bara köpt fler & fler. ;)

Har kaniner för att jag tycker att de är oerhört trevliga, lättsamma & söta djur.
Har både kelkaniner & utställning/avels kaniner. Hoppar med dem för skojs skull också, har dock aldrig varit med på en tävling.

Iriiz
0

Det som fick mig att skaffa kanin, var nog att min granne har en. Jag har nämligen alltid älskat djur, men eftersom mina föräldrar är allergiska har jag fått finna mig i att äga några fiskar. Tills nu, när jag äntligen övertalade dem att köpa en kanin.

Jag har min kanin till kel, men planerar att börja hoppa med henne. Ska då gå en kurs, för att sedan börja tävla. Men det blir först när hon blir lite större.

Bruden-Mbuti
0

Vad fick dig att skaffa kanin/er? Svar: vi tog hand om två killar som (ca 6mån) som skulle avlivas. den ena hittade ett hem men den andra blev kvar å lär väl så bli nu då vi fastnat för honom.

för några v sen flyttade en annan kanin hit, en mager benig sak (hona)som var duktig på att rymma å hoppa högt.

Vad har du dina kaniner till? Svar: sällskap. bruden ska vi lära hoppa över hinder. hon är dv men hoppar lätt över kompostgallret i rasthagen så det fick vi vända på så det blev högra.

Vad använde du din första kanin till?  Svar: min första egna kanin fick jag när jag var 5år el 6år. en dag när jag kom hem från skolan så var han inte kvar i sin bur. vart mkt ledsen å blev erbjuden en ny men tackade nej då det var min jag ville ha å inte nån annan kanin.några dar senare serverades en kaninrätt. och till vintern fick jag en vit lurvig kaninskinnsmössa. då först fattade jag var min kanin tagit vägen. vart skitarg .de vuxna bara skrattade åt min ilska och sa att naturen har sin gång osv. efter det blev det ingen ny kanin förrän efter mer än 40år. så min kanin använde inte jag utan mamma och mormor

Kristall
0

Första kaninerna var omplaceringar, en bekant till min mamma hade fått kaninungar och kunde inte ha kvar dem, så vi fick ungarna och pappan till dem. Sju stycken sammanlagt. Som tur var hade vi en stor ladugård då så plats fanns det gott om.

Jag fäste mig snabbt vid dessa små djur, trots att jag bara var 5-6 år då. Fick en av honorna som min egen, Biomon, som bodde hos min pappa ganska länge men senare flyttade hit med sin syster och somnade in hösten -08 vid 8 års ålder.

Under tiden som Biomon bodde hos min pappa tjatade jag till mig en icke renrasig dvärgvädur från en djuraffär, och så har det fortsatt. Nu har jag två underbara flickor som förgyller min vardag och ger mig en anledning att stiga upp på morgonen.

Ett liv utan kaniner finns inte för mig, helt enkelt.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Imasy
0

Jag har faktiskt ingen kanin alls, vilket känns lite smått ironiskt ;D

Men jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan det flyttar hit en, måste först klura ut en bra lösning hur den ska få bo :)

Min första kanin var en dvärgvädur, som blev lite av ett impulsköp kanske man kan säga. Jag var på en djuraffär i ett helt annat syfte, och såg henne i en bur. Kommenterade väl något att hon var söt och så.

Då frågade butiksägaren om jag ville ha henne gratis, då hon inte längre var en söt kaninbebis som ingen ville ha.

Ägaren sa det inte rätt ut ut, men jag fick vibbar av att hon skulle avlivas om ingen ville ha henne, för att hon tog en plats som inte gav butiken några pengar.

Så jag åkte väl dit för att köpa kattmat men kom hem med en kanin. Ingen bur, inga större kunskaper, ingenting.

Så jag gjorde om en skrubb/förråd som bur/hade åt henne med kompostgaller, även om hon för det mesta var ute med mig i lägenheten.

Var bara att plöja nätet på kanin info och printa ut och plugga kanin på kvällen. Så edt var väl anledningen att jag blev med kanin.