Hermelinkanin 11 Oktober
Halloj alla medlemmar!
Tänkte att vi kunde ha sådana här trådar där man kan skriva vad som ska hända med ens hermelinkaniner idag. :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Eftersom Sture verkligen hatar när det blåser och det är för varmt inomhus för att ta in och kela med honom så får han vara i sin bur idag.
Men jag har lite idéer till honom.
Han ska dels få massa grenar, och sen ska jag knyta ihop hö, så han får lite klurigare att tugga och på så vis slipa ner tänderna samtidigt.
Eventuellt, om vädret lugnar ner sig så får han gå i rasthagen eller så hoppar vi lite eftersom vi inte gjort det på länge nu.
Vad ska era hermeliner hitta på idag??:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Min lilla Mumin hoppade fram till burluckan idag när jag kom ner i badrummet. Jag öppnade, kliade honom i pannan och tog upp honom och vi gosade en stund. :) Jag satte tillbaka honom i buren och stängde buren. Då blev han sur!! Han ville vara med matte och inte i buren! Han gjorde några skutt upp i luften och svätte med benen och ruska på huvudet. Nästan som glädjeskutt, men nu visade han att han inte gick med på att sitta i buren! 🤪 Det är ju mycket mysigare att gosa med matte! 😊
Ojsan, nu skrev jag vad som hänt!
Vad som ska hända är att jag ska åka hem och så ska han få hoppa ut på en promenad med mig! Han älskar promenaderna och går som en hund i kopplet, fast han hoppar ju! Så då funkar det ju bra att ta med någon av alla hundarna på promenaden också. Han älskar att vara ute och kunna hoppa fritt med matte efter sig hahaha! :) Och kunna äta hur mycket gräs och maskrosor som helst! 😉