Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 10-säljes-omplaceras-köpes
Läst 685 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
0

(S) hermelinhona

Hejsan!

Nu är det dags för hermelin kaninen Uni att flytta till ett annat hem där någon kan ge henne den omsorgen och tid hon behöver.

Uni är en liten kanin i rasen hermelin och av pälstypen rex! När man köper Uni så får man med sig hennes stamtavla men tyvärr så kan man inte ställa ut henne då hon har två såkallade "luckor" i sin stamtavla. Uni är i färgen siames och är född 2011. Hon är uppfödd av Göran Westerlund och är öronmärkt. 

Uni bär på färger som Siames brun, svart, madagaskar och brun zobel. Dock vill jag helst inte att hon ska gå som en "avelsmaskin" då hon en gång har låtit ungar svälta så hon sköter sig inte så jätte bra med små ungar, jag har fått stödmata hennes nuvarande kull som är 5 veckor idag. Hon kan alltså inte säljas förens om två veckor men det går att lämna intresse eller "tinga henne". 

Uni behöver somsagt komma till ett hem där någon kan ge henne den tid och omsorg hon behöver, hon kan vara väldigt osäker men hon har aldrig varit elak på något sätt. Lämpar sig inte till småbarn utan jag vill helst se att hon hamnar som dels inne kanin och hos någon som hon kan lita på. Vi misstänker att hon inte har haft ett så bra tidigare liv då hon är livrädd om sina öron så hon behöver komma till någon hon kan lita på och därför behöver hon sin tid jag inte har. 

Därför säljer jag nu min ögonsten med sorgen i mitt hjärta. Tveka inte att maila eller ring för mer information eller för mer bilder! 

MVH
/Bea

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Beatrice_Love_Kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

😊

Zakarias
0

Hon går väl att ställa ut? Det går inte att stamboksföra dock, men får hon ett bra "A-kort" kan man söka dispens :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

#2 ingen aning! Kan inte sånt! 😮 Men det verkar som att du kan dina grejer så visst! ;) 

Blev du sugen på henne?

Zakarias
0

#3 Nja, har bara läst på. Och så har jag ett bra minne, så kom bara på det när jag läste din annons. Hade hon varit en standardrex så hade jag kanske varit intresserad. Men hoppas hon hittar ett bra hem! :)

Beatrice_Love_Kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Jaha vad synd… 😕

bidrar med en till bild

Beatrice_Love_Kaniner
0

Puttar upp tråden då hon fortfarande finns kvar!