Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 00-allmänt-kaninprat
Läst 8634 ggr
[Becca-]
1

Presentera din hermelin/korsning.

Vet inte om det finns någon sådan här tråd redan. I annat fall tycker jag att det är dags för en!
I denna tråd får du presentera dina hermeliner/hermelinkorsnigar, med bilder, text eller film.
Så nu är det bara att sätta igång att skriva! 

tinaLY
0

Är hermelinkorsningar välkomna här inne? ;)

[Becca-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Absolut!
Kan ju passa på att presentera mina kaniner då, har dock ingen bild men det kommer.

Namn: Have a little voice in me - Vilda.
Född: 100608
Ras: Korsning emellan Hermelin, Dvv och Lejonhuvad kanin.
Personlighet: Sprallig och lite vild/galen av sig. Stoppar gärna in huvudet i burkar och sitter ofta i hinkar som står i hagen.
Hon tycker om att bli klappad på sina villkor, och allting ska hellst gå så snabbt som möjligt. Så något sittandes i knät och gosa blir det inte mycket av.

Namn: Charming Prince - Charlie.
Född: 100608
Ras: Korsning emellan Hermelin, Dvv och Lejonhuvad kanin.
Personlighet: Detta är då Vildas lilla kelsjuka bror som hellst av alla skulle kunna bo innanför jackan. Han älskar sin matskål, och framförallt det som ligger i. Någon kelsjukare och klumpigare varelse finns nog inte.
Han gillar t.ex att springa, men det slutar ofta med att han ligger på sidan och har halkat eller snubblat på något.
Skickar med en bild på Vilda:

Vi vill ha mer presentationer!

Tretorn
0

Namn: Albin
Född: 2005 (köpt i djuraffär, så vet inte det exakta datumet)
Ras: Hermelinkorsning
Personlighet: Min lilla "ungkarl", renlig, självständig men ändå nyfiken, lite skygg men han älskar att bli borstad, innest inne är han en "mjukis" ;)

malinroth
3

Ytterstforsens Knut
2008-04-23

Världens gulligaste och underbaraste lilla hermelin <3
Knut är en sällskapssjuk liten kille som tycker om mäniskor och andra kaniner. Han har blivit pappa till två kullar (6 ungar) men är numera kastrerad och bor ihop med en liten tjej. Han tycker om att skutta runt i sele/hage men har ingentng emot att ligga och mysa i famnen. Han är en riktig pussgurka, men han pussar helst på matte till andra kan han vara lite snål ibland! Knuts passion i livet är mat i alla dess former :P Knut kommer alltid fram och hälsar när man kommer ut till dom <3

malinroth
2

Ytterstforsens **Inez
**2010-08-05

Inez är bebisen i familjen. Hon är riktigt söt och även hon en social liten skrutt. Hon och Knut fann varandra i samma ögonblick som jag lät dem hälsa på varandra första gången. Inez är en väldigt snäll liten hona och än så länge har jag inte sett några tendenser till tonårbeteende och jag hoppas verkligen inte att hon blir något tonårsmonster! Inez är liksom Knut väldigt enkel att bära runt på då hon ligger så fint och slappar på armen om man går med henne någonstans :) Denna lilla tjej har väldigt lurvig bebispäls och jag ser framemot när hon får sin vuzenpäls och hoppas hon får bra sådan. Hon är utställd i b-klass nu i början av dec och fick då 93p, och bättre än så är jag nästan säker på att hon kan få

när hon är färdig i pälsen för hon är en riktig snygging :)

[Becca-]
0

Putt, vi vill se mera söta Hermeliner/Korsningar!

TheSnigel
0

Jag har inte postat här tidigare, men eftersom jag tittat in här ibland tänkte jag presentera vår kanin Arnold : )

Vet inte med hundra procents säkerhet om han faktiskt är en riktig hermelin eller inte då han inte har någon stamtavla eller papper, men fin är han iallafall!

Arnold är straxt över tre år gammal, helt rumsren och får gå lös i lägenheten dygnet runt, men för det mesta håller han till i köket där hans hö, vatten och hus finns.

Han är väldigt social och vill gärna hålla koll på vart vi är hela tiden, men han är inte särskilt förtjust i att folk bär omkring på honom, även om det motvilligt accepteras : P

[Becca-]
0

Jättefina kaniner! Jag är 100% säker att det finns 1000 mer hermeliner som behöver presenteras här :D

poesi
0

Oj, var väääldigt länge sen jag var in här. Så söta kaniner ni har. :) 

Kan börja med att presentera vår fina tjej Blåvikens Tuva.
Hon kom till oss i maj förra året och var då en otroligt skygg tjej. 
Tuva har aldrig någonsin varit aggressiv, bara lite osäker. Tror att det mycket beror på att uppfödaren har så otroligt många kaniner så hon helt enkelt knappt varit med människor på samma sätt förut. Vi har dock jobbat mycket på det och det är mycket mycket bättre nu.

poesi
0

Och så har vi vår egenuppfödda Istidens Alvar.
Alle är en jätterolig liten kille som älskar att vara ute i sele och gräva i snön. Han har en massa energi, men tycker även om att mysa i famnen. Fick 93.5p på senaste utställningen men ska ställa ut honom om en vecka igen och vi hoppas på högre poäng då.

[Becca-]
0

Jättefina kaniner! Vi vill se mera :)

Sussii92
0

Min hermelin/dvärgvädur korsning Busis dog i vintras när hon var 8 ½ år så kan tyvärr inte presentera henne medan hon levde :( Har inga bilder på datan just nu men nedan finns en länk till en film på sötnosen om någon skulle vilja se hur hon såg ut iallafall. Vila i frid min älskade ängel <3

http://www.youtube.com/watch?v=-W-WVD58KEw

Neuzs
1

Det här är Timjan, hon är 9 veckor gammal och supermysig!
Hon är en korsning mellan Hermelin/Löwenhermelin!

Jag har ju inte haft henne sådär jättelänge så vi håller fortfarande på att presentera oss för varandra, men än så länge går allt smärtfritt! Glad

Hon är både kelig och busig, precis som det ska vara!
För att tillgodose hennes busiga sinne har jag byggt om en chinchillabur till henne så den är anpassad till kaniner, med 3 hyllplan och hon verkar stortrivas! Skrattande

Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja! Gladwww.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.

T0vve
2

Min älskade lilla hermelin William! Söker en partner till honom. 

// Tove - Zoorinas.webb.se

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

[Becca-]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ni kan även jättegärna visa era burar som kaninerna bor i! Supersöta kaniner.

Neuzs
0

okej, här kommer min bur :) det är en ''omgjord'' chinchillabur, eller vi har anpassat den efter kanines behov istället :)

(kan tillägga att kartongen/vaxduken självklart var tillfällig Glad vi ville bara testa om hon ens uppskattade att ha buren utformad på det sättet!)

och kan nu efter en avklarad ''test-tid'' berätta att hon älskar det!

zatanica
0

#16 jag vill inte vara någon grin kärring eller så men känns som att den där buren inte uppfyller måtten för två kaniner? Funderar även på hur de kan gå in och ut ur buren är inte luckorna väldigt små i dessa burar?

Mest nyfiken, känns även som att den är i högsta laget för kaniner.

[Becca-]
0

#17 Tror hon bara har en kanin i den. Och den har godkända mått.
Och som du kanske ser så är luckan på buren ganska stor, så jag tror den passar utmärkt till en kanin oxå.

Dock kanske det är lite vågat att ha så smal trappa och hyllplan. Kaninen kan ju lätt skada sig, men jag tror att h*n har koll på det där.

Kanske har du en hermelinkorsning du vill presentera? :)

Neuzs
0

Vad menar du med trappan och d et? :) åtgärdar såklart allt som inet är ''som det ska''! måtten är helt godkända + lite till :)

zatanica
0

Ah nu såg jag luckan :) sorry, tänkte på burar jag sett som ser lika dana ut de har haft mycket/ganska små luckor. Sedan är det ju svårt att bedömma storlek på bild därför jag var nyfiken. Har för mig att de liknande burar jag sett inte vart kanin storlek på.

Måste säga att det var smart att ställa på banankartonger så de kommer upp från kalla golvet.

hade en hermelin men han dog tuvärr när han skulle kastreras :(

Kan lägga upp en bild på honom

Neuzs
0

Ja, det fungerar jättebra faktiskt :) Fast jag funerar stakt på att ta in henne.. vill ju ha henne frigående egentligen Glad Men vi behåller buren som den är, och hon är i den nu så länge tills vi bestämmt oss :) Annars får hon vara inne nu över vintern så får hon vara ute på sommaren.. hm, får se :) Måtten är 110 lång och 56 bred tror jag :) den är den ju 1.30 (tror jag) hög :) ja, visa en bild :)

zatanica
0

Blä frispel på att lägga in bild nu :(

[Becca-]
0

Mera söta kaniner som vill presentera sig?

zatanica
1

En bild på Fjant som vilar i vår grönskan. Han gick tyvärr bort när han skulle kastreras :(

[Becca-]
0

Oj vad söt! Mera kaniner vill vi ha presenterade :)

[Momiji]
1

Namn: Momiji Född: 3 agusti 2010 Kön: Hane Ras: Korsning Lejonhuvad därgvädur och Hermelin Han är extremt blyg i början. Men när han väl har vant sig vid någon så blir han helt kär i dom. En liten myspys :)

[Becca-]
0

Vilken sötnos, berätta gärna mer om hur han bor. Bilder uppskattas!

[Becca-]
0

Eftersom vi har kommit in lite på hur kaninerna bor oxå, så kan väll jag också passa på!

Mina 2 syskon bor då i en bur med måtten 170x70x60-70 (sluttande tak). Sitthylla och hus i ett, där dem båda ofta gillar att ligga och mysa.
Höet serveras på golvet, och i buren finns även spån, och halm på vintern.
Tillhörande hage är 12 kompostgaller stor. I den får dem vara ute hela dagarna långa och har fri tillgång på buren som alltid står öppen. Så när det blåser ligger dem ofta inne.

[Momiji]
0

Det är är en typisk bild på hur Momiji tillbringar dagarna. Buren är större än godkända måttet och han är ofatst utanför buren och skuttar omkring i lägenheten :)

[Becca-]
0

Vilken mysig matta!

[Momiji]
0

Jo, det ligger en till 30 cm bakom som han får hoppa över till för att komma fram till soffan, men han stannar oftast under soffbordet :)

[Becca-]
0

Kyss

moonii
1

För cirka 3 år sen, fick jag en kanin av min kompis. Han var då ett halvår och hade suttit i en liten bur, utan att ha blivit klappad eller något, eftersom ägaren va rädd för honom. Hans namn är Jimmy och han är idag 3 år gammal. När jag fick honom, var han väldigt rädd och skygg. Men nu, efter 3 år, är han världens goaste och socialaste kanin jag någonsin har träffat! Han älskar att hoppa upp i folks knän och undersöka dem, även främlingar. Han brukar få vara lös i mitt rum, och brukar ibland även sova i min säng. Han kan hoppa upp och ner själv, och det gör han också :D Ibland när han har överskottsenergi, så rusar han upp, sen ner, sen upp, sen ner osv. xD Han är underbar ^^ Han blev även pappa för 3 dagar sen :D

moonii
0

Jag kan tyvärr inte lägga in här pga fel format.. men här ser ni en 3 sekunders film! :)

http://www.youtube.com/watch?v=JF6gfiezJw0

T0vve
0

#5 är hon brunzobel? :P

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

poesi
0

#35 svarar istället för malin, nä hon är havanna. :)

poesi
3

Kom på att jag inte presenterat våra två nyaste hermeliner. :)

Meissners Svea.
En underbar liten tjej med ett underbart utseende, jag hoppas att hon fortsätter utvecklas fint. Hon kom till oss för ca 2 månader sedan & är en jättebusig tjej med mycket spring i benen. Nu den senaste veckan har hon dock varit lite tjurig i buren, hon är brunstig + i tonåren och det märks på henne att det är mycket som händer i hennes lilla kropp. Hon är inte aggressiv men mycket surare än vad hon varit innan, haha. I famnen är hon dock lika mysig som alltid.

poesi
1

Dumlegårdens Milano. "Ivar". 
Vi har inte haft Ivar så länge, i ca en månad bara. Han är en jättefin nyfiken liiiten kille som jag är tokförälskad i. Han ställer upp sig jättefint, och är riktigt riktigt mysig. Han älskar att gosa in sig vid halsen/nacken om man håller i honom och annars är han jättenyfiken. Ska bli spännande att se hur han utvecklar sig. :)

erkost
0

Jag kan inte lägga upp bild här verkar det som, men om någon är nyfiken på hur mina kaniner ser ut kan ni titta här:

http://sarasvirkgomma.blogspot.com/

De kom idag, så vi har haft mycket att pyssla med! Vi har dem ju bara till kel och ska försöka hoppa med dem, men beskrivningen på dem är "Hermelin r.b. wienertecknad" Det är hanar båda två, födda 2011-04-23. Uppfödare är Anna Sålders i Idre.

Asplyckans kaniner
1

här är min första kanin Ninis som avled förra sommaren..

han var riktigt söt & när jag ropa på han så kom han alltid.
hans bur var alltid nedanför min säng vid fötterna & öppen , så han kunde spinga runt i mitt rum. så en dag såg han när pappa väckte mej innan jag skulle till skolan , sen dess vakna han ungefär alltid vid den tiden & hoppa upp i min säng & väckte mej , det tyckte jag var ganska gulligt av han :3

torpetskaniner
1

Det här är lilla Wilmer :)

Han är en vääldigt blyg herre, men ibland kan det hända att han kommer fram till gallret och vill hälsa lite. Min fästmö tävlar honom mest av oss två i kaninhoppning, vilket han tycker är ganska kul. Egentligen är han uppfödd till att vara "utställningskanin", men jag tror att han tycker det är roligare med hoppning.. :)

Lina R
1

Jag har ett STORT gäng med små underbaringar =).

Avelshannar:
Äppelblommans Jonathan, white zobel brun, reg 90,5p (avdrag för vikt och fällning och kroppsform). Min stora, dvärgfria underbara lilla goskille! En underbar karl som redan har fått många fina bebbar hemma hos mig. Eftersom han saknar dvärggen slipper jag muppar i hans kullar. I hans stamtavla finns det riktigt fina engelska importer.

Avesings Mad Max, amerikansk import, otter blå, reg 93,5p (lite mjuk päls och låg teckning). En så otroligt uttepluttesnuttesöt kille fick man tydligen fara till andra sidan Atlanten för att hitta :D. Han importerades av Hops On Tops i Finland. Otroligt vältypad, han har den ultimata typen i mina ögon.

"Dansken", dansk import, white zobel brun, 95-95-95p dansk champion (ska reggas som svensk också). Köpt i Alingsås för 1 vecka sen. Underbart vacker liten snutteplutt, måste bara komma på ett bra namn.

Unghannar:
Rönnbäcks For the Win, white zobel brun mörk. Fantastisk teckning! Helt enkelt fantastisk! Och han är redan mufflig om kinderna, jag tror att han kommer bli amazing. E: Jonte U: Chichi.

Rönnbäcks Castle, white zobel brun. Fin kille med ljus färg, inte lika bra som FTW, men vi får se hur han går på tävlingsbanorna. E: Jonte U: Doddo

Rönnbäcks Everlast, zobel blå hane. TILLSALU! Liten och nätt kille. U: Pralin

Avelshonor:
Chiisai Chairoi, zobel brun reg 95p (95-94,5p, ska reggas som Dvärgkaninschampion). Vackraste damen! Åh vad hon är läcker! Hennes största nackdel är att hon får max 3 ungar. En av hennes avkommor (Rönnbäcks Rummy) har fått 95,5p och BIS, ni må tro att jag lipade ;).

Tjalles Flicka "Doddo", zobel brun reg 91,5p (fått 94,5p i B-klass). Ställdes aldrig i vuxenklass innan hon fick sin första kull, annars hade hon kunnat få minst 94,5p som vuxen också. Avdrag för hakpåse och fällning när jag ställde henne. Presenterar sig som en gudinna och är en underbar mamma.

Flisans Pralin, zobel blå reg 94p (94,5p B-klass). En stor tjej som i sin första kull visat på härliga modersegenskaper. Hon fick 5 egna ungar och adopterade utan problem Ftw som inte kunde hålla värmen som ensam unge mitt i vintern.

Unghonor:

Rönnbäcks Cameron, Caprica och Chase, white zobel brun. En härlig trio småtjejer som bara blir finare för varje dag. Helsyskon med Castle. Lite stora, kroppen kunde vart bättre, men med Jonte som pappa förväntade jag mig inget mer. Fina ögonringar och speciellt Cameron sitter perfekt på bordet och börjar få fin bredd.

Rönnbäcks Dael och Daantje, otter blå. Jag ser ärligt talat ingen skillnad på dom här två. Skitfin typ! Pälsen kunde vart bättre men deras otterteckningar är superbra och så även färgen.

Rönnbäcks Eveline och Everlong, white zobel blå och brun. Vackra vackra småtjejer, Pralins barn. Än så länge är det Everlong som verkar få bäst typ. De är lite "otypade" men vi får se hur dom växer till sig, pappan är jättefin och det är ju mamma Prillan med.

Rönnbäcks Good Luck Have Fun, otter svart. Blek teckning, men ooo vilken typ. Mamma Chichi och pappa Max, man förväntar sig ju stora grejer :P…

Bild på C-kullen!

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

BusBella
0

Min lilla sötnöt heter Klara. Hon är två år men fyller tre i augusti. Jag vet att hon inte har en önskvärd färg men jag tycker hon är så söt ändå.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[Momiji]
1

Namn: Éire
Kallas även ibland för: Jordgubbsnos, Julklappen och Erin
Född: 22 december 2010
Ras: Hermelin/dvärgvädur
Kön: Hona
Köpt: 26 april 2011
Favoritmat: Äpplen, jordgubbar och hö
Tycker om: Att ligga och mysa

[hellosunshine]
0

Bidrar med en bild på mina två hermeliner

en tan brun hane, och en zobel blå hona

supertrevliga båda tvåGlad

[hellosunshine]
0

…

mandymoo
2

Jag har precis blivit kaninägare - även om fröken inte än flyttat från mamma o systrar…

Lumis Isis
f. 20110715

DjurTjejerna
0

Namn: Kogatans Ior (fast nu Sprite)

Ras: Hermelin

Född: 23 aug 2010

Ögonfärg: brun (Men jag tycker att de har bivit gråa)

Antal färgvariationer: 2

Färger i kullen: Vit rödögd och viltblå

Mor: Tinka

Ras: hermelin

Färg: viltblå

Ögon färg: brun

Mormor: Okänd

Ras: okänd

färg: okänd

ögon färg: okänd

Morfar: Okänd

Ras: okänd

färg: okänd

ögon färg: okänd

Far: Blunder

Färg: Svart/Gul japan

Ögon färg: brun

Farmor: okänd

Ögon färg: okänd

Farfar: okänd

Ögon färg: okänd

Mer info om Sprite:

Han flyttade från kogatans kanin gård i oktober 2010.

Jag började träna hoppning med honom, han är duktig på det och fattar vad man ska göra.

Han fick en liten kompis för någon månad sen.

De trivs faktiskt men självklart inte i samma burar för då blir det synd om den lilla.

Men de älskar att Beta tillsammans…….

Mvh Stephanie

Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus

Impreza
2

Här kommer en presentation om min kanin Pim !

Fullständigt namn; Impreza

Smeknamn; Pim

Ras; Hermelin

Kön; Hona

Född; 12052011

Färg; Blå zobel

Personlighet; Om jag själv får bestämma är hon lite ut av en bitch ;) Allting ska ske på hennes villkår, om vi ska träna på "sitsen" så brukar hon kunna nafsa lite, inte hårt ! Utan bara för att visa att hon tycker att jag är jobbig och i vägen typ… Hon är inte någon speciell knäsittare, lite synd men hon tycker att det är lite mysigt att bli kelad med ibland i alla fall! Hon älskar mat! Men tyvärr så kan jag inte ge henne så mycket som hon själv skulle vilja ha (hela-tiden-hur-mycket-som-helst…) då vi förhoppningsvis ska på utställningar till hösten.

Det bästa hon har lärt sig är att dricka ur vattenflaskan, där kan man spendera flera minuter varje gång bara för att det är skoj ! Bästa kompisarna är mina katter Diesel och Wilma. Diesel är "bästa-utanför-buren-kompisen" då hon ligger nedanför buren och pillar med tassen genom gallret på Pim som i sin tur springer ett varv i buren och sedan tillbaka till Diesel som fortsätter att peta… Utanför buren så är bästa kompisen Wilma som äääälskar att gosa med Pim!

Det var lite info om min Impreza!

matilda karlsson, http://mmkk.bloggplatsen.se/

Impreza
2

Laddar upp en bild på Wilma och Pim tillsammans också :) Hon har inte alltid sele på sig ! Hade precis köpt en ny så provade den.

Impreza
0

Så här bor Pim i vårat vardagsrum. Jag vet att man inte ska ha kaniner i samma rum som t.ex. tv. Men med mina tidigare kaniner har jag upplevt att dom blivit uttråkade av att sitta i ett rum ensamma, att dom blir mer sociala av att ha lite liv och rörelse omkring sig. Sedan tittar aldrig mamma på tv med högt ljud :) Buren är 120 cm lång och omkring 60 cm bred * 65 cm hög. De sista två måtten är bara gissningar, men det borde stämma ungefär :)

Impreza
0

Så här bor Pim i vårat vardagsrum. Jag vet att man inte ska ha kaniner i samma rum som t.ex. tv. Men med mina tidigare kaniner har jag upplevt att dom blivit uttråkade av att sitta i ett rum ensamma, att dom blir mer sociala av att ha lite liv och rörelse omkring sig. Sedan tittar aldrig mamma på tv med högt ljud :)

Gimbergsson
2

Jag har tre små busfrön här hemma. En renrasig hermelin och tre korsningar (:

Ville: Min fina underbara lilla Vilgot! Den sötaste och finaste kaninen! Han är så go och snäll och helt underbar! Han är av färgen viltgul och har stamtavla. Han är utekanin och bor ute med de andra kaninerna :) Ville är två år gammal och pappa till tre kullar kaniner!

Gimbergsson
2

*Menar såklart fyra busfrön*

Iza: Min underbara Izabella. Den finaste honan med det perfekta temperamentet! Dessutom är hon en underbar mamma! Iza är tre år och är köpt på djuraffär, hon är 50 % dvärgkanin och 50 % hermelin och hon har färgen svart. Hon har haft tre kullar tillsammans med Ville. Min fina Izabella bor utomhus med de andra kaninerna (:

Gimbergsson
3

Benji: Min Benjamin, min minsta pojke :) Benji är Iza och Villes avkomma. Han är mest lik hermelin då han är ca 75 % hermelin. Han är så fluffig och har fin päls! Benjamin är ett år gammal och bor ute. Han har det finaste sättet att vara och han älskar att få komma upp och mysa hos mig. Utehagen är nog det bästa han vet och om kvällarna vill han aldrig komma in. Benji är kasterad och kommer alltså inte ha några avkommor. Benji är Svart Wienertecknad.

Gimbergsson
1

Baby X: Nyaste bebisen till familjen är min baby X. H*n är två veckor gammal idag och könet går ännu inte att se… Men jag gillar Lewis på en pojke, och Liv eller Iselin på en flicka. Min baby är underbar och så mysig! Baby är Iza och Villes avkomma och kommer inte att säljas. H*n är troligast av färgen Viltgrå Rödförstärkt Wienertecknad. Baby gillar att bli kliad på ryggen och att äta! Denna kanin är också 75% hermelin men jag ser på baby att h*n kommer vara precis som en hermelin till formen. Så lik en hermelin en hermelin kan bli! Min sötnos!

Bild från nio dagar, mycket händer på fem dagar alltså! (:

CorneliaAndersson
0

Jag har 2 renrasiga och en korsning :)

Börjar med Superstars Sture Junior ''Sture''. Fin kille som gillar att hoppa. Viltgrå. Jättehärligt temprament.

Sen har vi Bellamy ''Bella''. Viltisabell. Den lite mer räddare typen men ändå nyfiken. Kommer helst inte fram till människor så man år ha tålamod. Men annars suerhärlig :)

Sist har vi då Anderssons Alexi som är egenuppfödd. svart otter brokad. Hennes mamma är Bellamy ''Bella'' och hennes pappa heter Töffsen Boy som numera är såld. Alexi gillar att hoppa. Nyfiken typ ;) Jättehärlig personlighet.

En fråga till er lite mer kunniga om färger. på Alexi's lite längre hår mellan öronen så är det ''brunt'' på baksidan O,o Är hon ändå svart otter brokad?? lägger upp bild på det.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

BusBella
1

Nu har jag två nya korsningar, Black Beauty och Black Flash of Lightning. Flash är livlig och har inte tid till kel och sånt medans Belice alltid vill sitta i knät och kela. Deras blandning är hermelin, dvv och teddydvv. Belice är hon med bläsen och Flash har en vit nos.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[RC1393]
0

Min lillasysters kanin dock, men jag tycker att jag tagit hand om henne så mycket att jag kan räknas som delägare 

Mimmi heter hon är mest troligt hermelin/dvärgvädur. Hon är född någon gång under 2005 så hon är 8år i år, glad och pigg. Lite småvresig ibland då hon blivit illa behandlad i sitt gamla hem, men är en riktigt kelgris för det mesta. Hon kom till oss för ca 5år sedan, mitt i vintern. Hatar andra kaniner gör hon också, tål inte någon av hanarna ens^^

På bilden min syster och Mimmi :)

Kaninfantast
1

Här är vår dvärgvädur och korsning mellan dvärgvädur/hermelin. Konstigt nog så är korsningen störst:)

taxidriver142
2

Min femte kanin är en hermelin som heter Pille och är född hösten 2010. Han går fritt i lägenheten och behöver aldrig vara inlåst i buren. Är ganska stor för att vara en hermelin. Underbart snäll och kelig kanin!

Summerdogs
1

Detta är min allra första och för tillfället ända kanin som jag äger nu! :) Låt mig presentera Teddytassens Doorbell! Jag valde att hon skulle få behålla sitt namn för det var annorlunda och roligt 😃 Hon är en bestämd dam på tre år som är renrasig hermelin och färgen svart wienertecknad! 
Om någon undrar något mer kan ni pm:a

CorneliaAndersson
0

Ruskigt söta kaniner ni har!:3

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

blomsterkvinnan
1

Detta är Silas han är ca 9mån.

Han är en renrasig hermelin tan svart.