Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett: 00-allmänt-kaninprat
Läst 1004 ggr
Puff22
0

Vill inte sitta

Hej!

Jag har nu fått hem en jätte söt hermelin :)

Hon är inte blyg av sig, men hon vill inte sätta sig i mitt knä!

Vad ska jag göra? :)

Med vänlig hälsning
Puff22

[cindy2013]
0

Jag undrar också hur man ska få min hermelin att sitta i mitt knä längre stunder?;-)

HästKanin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lär känna dom, så att dom känner sig trygga med er. Jag har själv en hermelinkanin och vet hur pigga och nyfikna de är. Min kanin var jättesprattlig förut och hoppade ned från knät hela tiden, men nu när jag lärt känna henne sitter hon länge i mitt knä! 😉Hoppas det var till hjälp!🙂

CorneliaAndersson
0

Låt henne först vara i buren några dagar och bekanta sig med den!:)
Bara precis ge henne mat och vatten, och om hon kommer fram självmant så kan du låta henne nosa på din hand och sedan låta henne va :)

Sen efter varje dag så kan du testa att stoppa in handen i buren och hålla den stilla tills hon kommer fram och nosar. När hon skuttar iväg igen, så ta ut handen. Gör om samma sak nästa dag o,s,v. :)

Det kan ta tid, men det är absolut värt det!:)

Lycka till!

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Mi-rand-a]
0

kaniner gör som dem vill, man kan inte tvinga som sitta i en knä utan vissa gör de och andra inte men börja med att lära känna kaninen och inte pressa den till något, låt den komma till dig annars kan de sluta med att den blir skygg för dig istället.

Summerdogs
0

När jag fick min första hermelin som idag är mer en tre år så var jag lite hemsk mot henne x) Hon ville inte sitta i knät utan hon ville utforska världen! Så då för att få min vilja att segra så höll jag ena handen (ej hårt) bakom nacken och klappade henne över öron en och ner över ryggen. Tillslut slappnade hon av och efter snabbt fann hon sig i att är man i knät så sitter man där och är man lös på golvet då får man springa. Låter elakt nu i efterhand att jag tvingade henne sitta i knät men det var så jag gjorde "då".

Under min livstid har jag bara haft två kaniner varav en dog vid ett års ålder pga sjukdom. Snart ska jag få min tredje och det blir en ryss hermelin tös :D Då jag får hem en kaninunge har jag svårt att hålla mig borta.. Men dom brukar få göra sig hemmastadda under dagen och så tar jag ut den på kvällen. Dock så kollar jag att h*n tvättar sig, dricker och äter innan jag tar den. Under tiden den ska få vara ifred lär jag den att vara rumsren vilket går snabbare en än timme. Men dagen efter så är jag med godingen! Låter den inte sitta själv i flera dagar som vissa gör men det gör man olika :D