Hermelinkanin iFokus

Hermelinkanin

Etikett01-avel-genetik-uppfödning
Läst 747 ggr
EllenWe
0

avelsplaner

Hur skulle ni beskriva mina planer om färgkombination oså?

Bra/dåligt?

Är det nånting ni tycker jag ska ändra på eller rekommenderar ni någon annan färg som skulle passa bättre tillsammans med någon av dom?

(hona) Viltisabella + (hane) Viltgrå

(hona) Lutino + (hane) Vitblåögd

Zakarias
0

Beror ju på om det är till utställning eller bara kel? :)

EllenWe
0

Båda :3

Zakarias
0

(hona) Viltisabella + (hane) Viltgrå

Honan har inte godkänd färg, så jag antar att hon inte har stamtavla? Kommer förmodligen bli viltgrå i denna kull :)

(hona) Lutino + (hane) Vitblåögd

Kommer bli wienertecknade, svarta och/eller viltgrå (tror jag) Och det är inte godkänt för utställning. :)

EllenWe
0

Jaha okej 😕 Och vad kan du rekommendera istället då?

Zakarias
0

#4 Hur tänkte du då? 🙂

EllenWe
0

Tänkte om man kan byta så att honan kan vara viltgrå och hanen viltisabella eller nån annan färg som är godkänd ;)

Zakarias
1

Tycker att du borde para viltgrå med viltgrå, vitblåögd med vitblåögd os.v. , är mer uppskattat att man parar samma färger med varandra inom utställningsvärlden. 🙂

Är dem dock bara till kel spelar det ingen roll vilken färg du parar med vilken :)

EllenWe
0

Då hoppar jag nog över utställnings inriktningen, det blir ju ingen fantasi i det hela :P

Men om jag vill ha lite blandat i kullarna med viltisabella och viltgrå, är det smartare då att hanen är viltisabella? 😃

EllenWe
0

Någon kan låsa tråden! 🤪

Zakarias
0

#8 Blir nog ändå viltgrå hur du än parar. Men ungarna får ju gul och blå anlag :)

Inlägget är låst för nya kommentarer