avelsplaner
Hur skulle ni beskriva mina planer om färgkombination oså?
Bra/dåligt?
Är det nånting ni tycker jag ska ändra på eller rekommenderar ni någon annan färg som skulle passa bättre tillsammans med någon av dom?
(hona) Viltisabella + (hane) Viltgrå
(hona) Lutino + (hane) Vitblåögd
Beror ju på om det är till utställning eller bara kel? :)
Båda :3
(hona) Viltisabella + (hane) Viltgrå
Honan har inte godkänd färg, så jag antar att hon inte har stamtavla? Kommer förmodligen bli viltgrå i denna kull :)
(hona) Lutino + (hane) Vitblåögd
Kommer bli wienertecknade, svarta och/eller viltgrå (tror jag) Och det är inte godkänt för utställning. :)
Jaha okej 😕 Och vad kan du rekommendera istället då?
#4 Hur tänkte du då? 🙂
Tänkte om man kan byta så att honan kan vara viltgrå och hanen viltisabella eller nån annan färg som är godkänd ;)
Tycker att du borde para viltgrå med viltgrå, vitblåögd med vitblåögd os.v. , är mer uppskattat att man parar samma färger med varandra inom utställningsvärlden. 🙂
Är dem dock bara till kel spelar det ingen roll vilken färg du parar med vilken :)
Då hoppar jag nog över utställnings inriktningen, det blir ju ingen fantasi i det hela :P
Men om jag vill ha lite blandat i kullarna med viltisabella och viltgrå, är det smartare då att hanen är viltisabella? 😃
Någon kan låsa tråden! 🤪
#8 Blir nog ändå viltgrå hur du än parar. Men ungarna får ju gul och blå anlag :)