15/4 (S) 2 Hermelinhonor
Tiden räcker tyvärr inte till åt mina fina honor som var tänkta att paras nu under våren. Båda är renrasiga hermeliner med stamtavlor.
Madagaskarfärgad hona, Zoey, 2 år är stamboksförd på 95,5p och importerad från Tyskland. Bedömningskort, stamtavla och kvitto på köpet från Tyskland finns. Har haft en kull tidigare. Blyg och lite skygg i buren men snäll och trevlig i övrigt. Alltid varit lite "stirrig" men tror att det skulle försvinna snabbt om någon skulle vilja lägga lite tid på henne.
Vit blåögd hona, Alexi, 1 år, har stamtavla och fina föräldrar. Aldrig utställd och har inte tagits någon kull på. Hon är lite mer revirsskyddande i buren så kräver en van kaninmänniska. Trevlig utanför och i famnen dock, skulle behöva lite mer tid och kärlek.
Båda köptes in under slutet av sommaren -12 från Ingrid Norman i Stockholm.
Bilder tagna när kaninerna köptes finns här: http://storangets.weebly.com/honor.html
Nya bilder kan mejlas om så önskas, pris diskuteras! Nytt hem är inte akut så inget "först till kvarn". Ser som sagt att du är kaninvan och är intresserad av avel/utställning då honorna är ämnade för det!
Kaninerna finns i centrala Umeå, Västerbotten men transport går säkert att lösa.
Båda honorna kvar fortfarande
Kanske bra att skriva ifall Zoey fick 95,5p i Tyskland eller här i Sverige :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
95, 5p i tyskland men stambokförd på det i sverige
Önskar mer info om madagaskar tjejen. =)
Vad finns bakåt i färgväg?
Vikt?
Kull tidigare?
vad har hon fått då?
temperament på ungarna?
Färger?
#4 Hej! Hon har bara madagaskar så långt man kan se på stamtavlan och vikten vet jag inte vad hon ligger på exakt i dagsläget men det kan jag kolla upp lätt :)
Det var tyvärr inte jag som tog kullen på henne utan Ingrid Norman som har en stor hermelinuppfödning. Tror det var 4 ungar, bara magadaskar även där. Temprament har jag ingen aning om heller på ungarna tyvärr!
#5 Okej! Ja, ta gärna en vikt.
Är det Norman som fött upp henne? =)
#6 nej, hon är importerad av henne dock ifrpn tyskland! :) vart bor du? Väger tösen imorgon åt dig
Förlåt att svaret dröjt, haft fullt upp. Vägde henne härom dagen och Zoey (madagaskar) ligger strax unger 1,2kg.
Putt
Förlåt här med ;-)
har totalt missat detta… Tack för vikten =)
#10 ingen fara! Zoey 'r dock inte längre till salu. Hon är väntar däremot ungar i slutet av Juni om det skulle vara intressant!
# Är ju inte här inne så mycket 😉 , men vad har du parat med? förväntade färger?
Har du har någon hemsida eller så. Lättare att gå där och kika, eller om du vill kan du skicka lite info till mig på weronika@jonkjenskaningard.se
🙂
Har parat med min vit bö hermelin hane så blir mest troligt svart wienertecknade ungar om intehanen, mot förnförmodan, bär på madagaskar eller så. Ungarna borde komma nu mot helgen, så vi får se då :) Har en någon o-uppdaterad hemsida som du kan kika in på www.storangets.weebly.com :)