Annons:
Etikett01-avel-genetik-uppfödning
Läst 533 ggr
Jenny93
11/9/19, 9:01 AM

Om mina kaninungar.. AKUT

Det är såhär att min kaninhona igår kväll fick 5 kaninungar men hon har inte boat något alls, inte heller dragit av sig päls utan hon födde kaninungarna på spånet i buren och när jag när jag kollade då jag inte var beredd på att hon skulle få dom idag pga hon ej boat så ligger 2 kaninungar i ett hörn av buren 1 ligger helt ensam och 2 i honans hus i buren. Är även sjukt rädd att hon ej kommer dia dom då hon är ganska ung och  detta är hennes första kull. En av kaninungarna var väldigt silvrig jämfört med sina andra syskon. Har ni några tips på vad jag kan göra? Ska jag bygga bo själv till ungarna vill heller inte ta för mycket på ungarna. Hade blivit väldigt glad om någon skulle kunna ge mig lite tips! 

Tack.

Annons:
JessicaOlin
11/10/19, 9:35 AM
#1

Våra korsningshona drog typ inget först och aldrig gjort under sina kullar kunde ligga fällande tussar bara, de la jag över ungarna som låg i boet sen drog hon när hon såg att jag la de där Sen tror jag att hon bör lösa de själv o ungarna blir taniga så kan man ge ersättning Blir dom kalla så kan mna försöka värma upp dom på nått sätt Och fixar hon inte kull så ta inte mer kullar med henne Lägg ihop ungarna i värsta fall Bästa tipsen jag kan ge just nu

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Upp till toppen
Annons: