Annons:
Etikett00-allmänt-kaninprat
Läst 1311 ggr
pisces1
2018-06-19 20:18

Hermelin eller dvärgvädur?

Hej! Jag funderar på att skaffa kanin och har fastnat för två raser nämligen de två i rubriken 😊 och nu undrar jag vilka för och nackdelar det finns med dessa raser och vilken som är mest passande för mig som vill ha en lugn och gosig kanin att mysa med 😊 jättetacksam för svar!

Annons:
Nattis & Pepsi
2018-08-09 11:06
#1

Har en hermelin (har haft dvärgvädur) och tycker faktiskt dvärgvädur. Kan inte sätta några för och nackdelar men tycker att dvärgvädur är nog lugnast, visst finns det dvärgvädurar som är helt ”vilda” men om man har läst på osv så är det nog dvärgvädur 😊

ajanki
2018-09-22 15:32
#2

Hermelin såklart😀💚 Dom är så snälla och lugna💜

Kex!
2018-10-02 13:14
#3

Jag har haft båda, detta är mina kaniners personligheter. Har aldrig hållit på med några andra kaniner från dessa raser men alla kaniner har självklart egna personligheter.  

Dvärgvädur: Min dvärgvädur var världens lugnaste kanin. Han blev riktigt tam och jag kunde ha han lös ute under uppsikt och fick en alltid att skratta. Denna kanin var dock ingen myskanin och gillade trots att han var så lugn inte att sitta still. Han gjorde dock aldrig något dumt.  

Hermelinkanin: Min hermelinkanin har mer humör än min dvärgvädur. (kan bero på att hon är en hona och dvärgväduren en hane.) Hon bor i en hage och om man kommer för nära springer hon iväg och hon är ganska bestämd när man är på hennes revir. När hon är i famnen är hon dock världens myskanin och kan sitta i ens famn hur länge som helst. 

Alla kaniner från dessa raser beter sig självklart inte som dessa men de är de personligheter som de kaniner jag har haft/ har har haft/ har. Själv skulle jag valt en dvärgvädur om jag köpte en kanin nu.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: