Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 864 ggr
VictoriaBun
9/4/16, 6:56 PM

Rädda lilla Juni :( Behöver få svar!

Så här är det, jag har haft mina kaniner i några månader nu och min ena kanin är fortfarande så sjukt rädd! Om vi tar allt från början så köpte jag två stycken syskon, två tjejer. Dem sitter även i samma bur och dem har inte börjat bråka eller liknande, tvärt om dem är sjukt tajta! 

Den ena kaninen Juni är sjukt rädd, så fort jag sträcker fram handen för att bara pilla bort något, eller klappa henne så springer hon iväg och sitter i ett hörn. Medan hennes syster Maj är så sjukt intresserad och nyfiken och dem allra mesta gångerna kommer hon upp jätte lätt i min famn, nästan som att hon ber mig att bära upp henne och sätta henne i sängen. 

Jag förstår inte riktigt vad jag skall göra, jag har testat med det mesta. När dem kom hem hos mig bar jag dem inte under 3 dagar förutom när jag skulle stoppa dem i buren. Störde dem heller inte (klappa, öppna buren) etc. om det inte var nödvändigt så som mat och vatten. Det har alltid varit såhär och då undrar jag om det helt enkelt är hennes personlighet att vara försiktig dem flesta gångerna? Hon ramlade även ur buren (79-60cm högt) när jag skulle ge dem mat, och hon är fortfarande rädd redan innan händelsen som efter.  (Detta hände för någon vecka sen och jag har konstant kollat hennes tänder, inget fel dem är lika fina som förut)

När man tills slut får upp henne i famnen (efter en massa ''jagande'') så ser hon så rädd ut, hennes öron är ofta ned dragna när man klappar och hon letar konstant efter en utväg där ifrån. Man får nästan tränga in henne i ett hörn för att få upp henne. Hon blir som förstenad nästan, hon är lätt att kolla tänderna, hon ligger lätt ner på rygg när jag skall klippa hennes naglar. Men hon är fortfarande rädd som attans! Jag undrar om jag gör något fel som kanin ägare då min andra kanin Maj inte alls är detsamma som Juni, det är som natt och dag på deras personligheter. 

Maj var även den som hoppa ut ur boet först till och med tidigare än alla andra då hon alltid vart en liten upptäckare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: