Annons:
Etikett00-allmänt-kaninprat
Läst 740 ggr
rebelred
2016-08-17 19:38

Mina kaniner

Idag föddes två kaniner från Paradisets Hoppkaniner och jag ska köpa den ena! 

Då jag egentligen skulle köpa två men de ska behålla en men omplacera mamman så får jag köpa en unge och får mamman gratis! Maria som uppfödaren heter är hur snäll som helst och jätte hjälpsam, jag rekommenderar starkt. 

Ungen är leveransklar i okt/nov och den ska vara innekanin. Vi får se om det blir en hona eller hane! Blir det en hane så ska jag kastrera mamman så fort som möjligt och sen ska jag kastrera hanen när han blir stor. 

Maria tror att det blir vitgrå dalmatinertecknade (:

Annons:
rebelred
2016-08-17 19:50
#1

Viltgrå inte vitgrå haha

sossos
2016-09-23 17:52
#2

Vart finns hon?

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

rebelred
2016-09-23 17:55
#3

#2 I Göteborg!

sossos
2016-09-23 18:00
#4

#3 Men det är ju nära mig! Vet du om hon har någon mer äldre honkanin som ska omplaceras? Söker nämligen en kompis till min hane ;-)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

rebelred
2016-09-23 18:03
#5

#4 Hon har ingen tyvärr :/ Hon har inte så många kaniner och de hon har ska hon ha kvar ett tag, men lycka till!

sossos
2016-09-23 18:08
#6

#3 Gick in på hemsidan, måste vara Madicken som du ska köpa tillsammans med hennes unge!? Helt bedårande kaniner! Om du inte av någonanledning kan köpa Madicken är jag väldigt intresserad ;-)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
rebelred
2016-09-24 19:31
#7

#6 Japp! Madicken och Puff, hennes son!

rebelred
2016-09-25 12:53
#8

Uppdatering; Eftersom två av Marias kaniner (Puffs pappa och Madickens äldre unge) har insjuknat och troligen kommer avlivas så får jag köpa Puff för tingningsavgiften jag redan betalat eftersom hennes son har blivit så ledsen att de vill behålla Madicken. 

Dock ska jag vänta med att kastrera Puff tils Jan/Feb då Maria gärna vill para hennes Luna med Puff för att låta Dino (Puffs pappa)  finnas kvar på ett sätt, och då kan jag få en av ungarna! Det är väldigt ledsamt men jag ser det på det positiva sättet och hoppas att Dino tillfrisknar snarast så att avlivning kan undvikas.

Upp till toppen
Annons: