Annons:
Etikett10-säljes-omplaceras-köpes
Läst 1134 ggr
Svartsynt
1/29/16, 10:05 AM

Ett kastrerat kanin-par söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har fattat det svåra beslutet att sälja mina två kaniner Accio och Ruby. De är snälla och fina kaniner som jag älskar, men på grund av min funktionsnedsättning (benskörhet) klarar jag tyvärr inte av att ta hand om dem på bästa sätt längre. Därför vill jag nu hitta ett nytt bra hem åt dem.

Fakta om kaninerna:

Namn: Accio (döpt efter en trollformel i Harry Potter)

Ras: Korsning 75% hermelin, 25% lejonhuvad kanin

Kön: Hane

Födelsedatum: 2014-07-07

Färg: Otter svart

Vikt: 1,2 kg

Kastrerad: Ja

Namn: Ruby (döpt efter en karaktär i TV-serien Supernatural)

Ras: Renrasig hermelin med stamtavla

Kön: Hona

Födelsedatum: 2015-05-26

Färg: Vit blåögd

Vikt: 1 kg

Kastrerad: Ja

Kaninerna har bott tillsammans i ett par månader och eftersom de är så fästa vid varandra säljs de därför tillsammans. Jag söker en seriös köpare som är medveten om och lyhörd för kaninernas behov och som kan erbjuda kaninerna stor yta att bo på, bra mat, motion och förstås mycket kärlek! Säljer inte till familjer med små barn.

Båda kaninerna är snälla och har aldrig bitits. Däremot är de ganska känsliga och försiktiga av sig och blir lätt skrämda av höga ljud/mycket liv/plötsliga rörelser. De gillar inte alls att bli lyfta och kan därför springa undan/sprattla när man ska få tag på dem. Men om man respekterar detta och beter sig lugnt men bestämt mot dem och sätter sig ner på deras nivå och pratar med dem, matar dem ur handen osv. så brukar båda kaninerna nyfiket komma fram och hoppa upp i knäet och låta sig klappas. Särskilt när det erbjuds någonting ätbart brukar de bli väldigt sociala, haha.

De behöver tid på sig för att vänja sid både nya saker och nya människor, men när man väl har vunnit deras förtroende och de känner sig trygga så är de så goa och fina små vänner som kan vara både väldigt underhållande med alla små gulliga påhitt de har för sig och stundvis (när de känner för det) också väldigt keliga.

Ruby är en pigg och busig liten tös som älskar att utforska, hoppa upp på saker och göra race och glädjeskutt på mattorna (hon ser så kul ut när hon får sina bus-il!), men helt plötsligt blir hon tvärtrött och slänger sig ner utsträckt på sidan för att sova en stund. Accio är lugnare och mer stillsam och hittar inte på lika mycket bus. Han brukar ligga bredvid mig på golvet och gillar att bli klappad och masserad. Jag har även gjort lite Klickerträning med Accio så han kan några tricks. Kaninerna älskar också att mysa med varandra och brukar ofta sova tätt ihop eller sitta och tvätta varandra. Supergulligt!

De är innekaniner som inte är vana vid kyla. De är vana att bo helt lösa i ett rum i min lägenhet. Rummet är kaninsäkrat och inrett med diverse roliga grejer till kaninerna. Har även en bur stående öppen inne i rummet där de har sin mat, vatten, hö och toalåda, så att de kan hoppa ut och in som de vill där. Båda kaninerna är i princip helt rumsrena och går på låda (ibland kan det hända att några lortar eller en kissfläck hamnar utanför toalådan, men överlag är de väldigt duktiga och om de gör något utanför så brukar det vara precis bredvid lådan så det är inte svårt att städa upp).

Priset för kaninerna kan diskuteras. Det viktigaste är att ”Trollungarna” får ett riktigt bra hem. Jag skulle uppskatta att kunna hålla kontakten med köparen även efter köpet för att höra hur kaninerna har det i sitt nya hem.

Om du är intresserad, hör av dig via mail och berätta om dig och vad för hem du kan erbjuda Accio och Ruby. Lämna gärna telefonnummer i mailet så hör jag av mig om du verkar lovande som ny ägare åt kaninerna. Jag bor i Umeå så enklast är förstås om du bor i närheten.

(Jag har även två inneburar samt massor med tillbehör (leksaker, tunnlar, trähus, toalådor, fleecefiltar, höhäckar, hö, Cuni Complete pellets, ”Toa-lätt” papperspellets m.m.) som kan köpas med om ni så önskar.)

//Sandra

sassa_brassa92@hotmail.com

Annons:
agnescalzone
6/15/16, 3:42 PM
#1

Finns dem kvar?

Svartsynt
6/15/16, 8:52 PM
#2

#1 Nej, de är sålda. 🙂

Upp till toppen
Annons: