Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 967 ggr
[Ilscuro]
1/13/16, 7:14 PM

Bajsar utanför toaletthörnet.

Hej!

Jag har en kaninhane som snart är ett år gammal. Han är helt rumsren när han går ute i lägenheten, vilket han gör från morgon till kväll. Men nu den senaste månaden har han börjat göra sina behov utanför toaletthörnet i buren!! Han bajsar precis utanför. Vi har försökt byta underlag så han bara har halm i buren och pellets i hörnet men det hjälper inte. Är det någon som har något förslag på vad vi skulle kunna testa för att han ska återgå till sina "bättre" vanor igen?

Annons:
Stellathebunny
2/27/16, 9:00 PM
#1

Hej 

Känner igen vad du skriver om tror inte det finns några konkreta tips. Själv lägger jag bara tillbaka pluttarna som kommer utanför lådan så brukar det hålla i sig ett tag.  Tror det kan gå lite i perioder och kanske har med tonårs tiden att göra?

[lillelull]
3/1/16, 10:02 PM
#2

Tänkte också att det skulle kunna vara något tonårsbesvär  men jag har inte upplevt de med kanin men katt som gått utanför lådan som nån slags protest.. 
Har du provat att byta hörna? Eller då kanske han bara kommer börja både kissa och bajsa i fel hörna? Ev lägga tillbaka pluttarna som sagt ovan. 🤔Funderar vidare om jag kan komma på något.

Upp till toppen
Annons: