Annons:
Etikett00-allmänt-kaninprat
Läst 925 ggr
vaniljkaka
2015-08-04 09:59

Vilket pellets är de bästa?

Har fått hem en liten hermelin unge <3 äntligen! Men vilken pelletsmärke är bäst? för dom billiga på ica är väl inte sådär jättebra?

Annons:
CorneliaAndersson
2015-08-04 23:20
#1

Man får se lite vad som passar sin kanin. :)
Det kan vara svårt, att hitta rätt.

Själv kör jag på Svenska foders kanin och marsvinspellets (blå påse) och den funkar både för mina kaniner och min plånbok!
Vet att det finns andra sorter, men är ej så insatt i dessa.

Går det kanske att läsa lite om foder på www.kaninmagazinet.se?  Lycka till! :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

aliiciaj
2015-08-05 08:50
#2

Det foder som passar in bäst på vad en kanin bör få i sig per dag så är det oxbows foder, det är samma märke som gör critical care. De gör kvalitetsfoder, men det är ett ganska dyrt foder. Men det är ett väldigt bra foder som många veterinärer rekommenderar. http://vetzoo.se/essentials-young-rabbit-food?ref=pricerunner&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Själv ger jag cuni complete till mina kaniner, det är också ett väldigt bra foder som stämmer in ganska bra på vad en kanin ska få i sig per dag. Det är också lite dyrare än en del andra foder, men jag tycker verkligen det är värt pengarna!

vaniljkaka
2015-08-13 09:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag köpte detta när jag var på en djuraffär,fanns inte så mkt att välja på. Det stod fibrer 20% iallafall, är det bra?

aliiciaj
2015-08-13 12:11
#4

#4 Det ät bra! Men när kaninen blir äldre än 6 månader bör du ge Cuni complete adult istället för junior :)

vaniljkaka
2015-08-15 12:46
#5

Ok va bra :) ja jag såg att det fanns för vuxna också, och pensionärer, haha

Upp till toppen
Annons: