Annons:
Etikett00-allmänt-kaninprat
Läst 1149 ggr
Mollypierce
2014-09-23 15:59

Bästa med hermeliner?

Vad är det bästa med just rasen hermelin?

Annons:
taxidriver142
2014-09-24 16:13
#1

Söta, gulliga och helt underbara!

candypeach
2015-09-15 14:29
#2

Jag lånar den här tråden då jag har frågor om Hermelin.

Jag funderar på att köpa en liten kanin och tror att Hermelin skulle passa, men har hört att de är väldigt envisa och inte lika tillgivna som dvärgvädur. Stämmer det?

Det är jag som ska ha kaninen och jag är 20+, har handskats lite med kaniner tidigare.

Storip
2015-09-20 19:54
#3

#2 Har en hermelinhona. Hon är väldigt tillgiven, kommer och tigger vid gallret, gör trix, hoppar, skuttar osv och kommer fram när man kommer och sätter sig i hagen.

Har dock ingen dvärgvädur att jämföra med

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


aliiciaj
2015-09-21 22:35
#4

Det bästa med hermeliner är att de är väldigt påhittiga, spralliga och roliga att titta på. Inte värsta kelrasen, men det går att göra mycket med en hermelin. Hermeliner är väldigt personliga av sig, de är inga soffpotatiser inte. 

#2 Du måste i regel lägga ner lite mer tid på en hermelin, vad jag har märkt. Eller i och för sig, jag är nästan aldrig med min renrasiga hermelin för jag bor i en annan stad. Men hon bor med en äldre kanin som är väldigt social och modig, och den yngre kaninen har verkligen tagit efter den gamla kaninen. Så min yngre kanin är väldigt social och modig ändå pga den andra kaninen. Om du vill ha en lite piggare ras än en dvärgvädur så rekommenderar jag en dvärgvädur rex :) Men hermelin passar också bra, men det gäller att hitta en bra uppfödare. Mina hermeliner är frigående i huset, och de är ofta på upptäcksfärd i huset och hoppar upp i soffan och tigger lite ;)

Upp till toppen
Annons: