Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1084 ggr
Sweater
11/17/13, 12:48 PM

Aggressiv kanin - HJÄLP

Har en aggressiv hona här hemma på 7månader. Måste säga att jag aldrig varit med om någon så aggressiv kanin, och jag är seriöst rädd för henne, hon attackerar. Innan har hon bara attackerat vid upp plockning, men idag attackerade hon även vid matdags och för någon månad sedan började hon även attackera, ibland, vid klappning. Vet inte vad jag ska ta mig till, vet att detta kan vara tonårsfasoner, men detta började någon gång mellan 3-5månaders åldern..

Snälla hjälp, vad ska jag ta mig till? Vågar knappt röra henne. Kan även tillägga att hon börjat visa tänderna för de som bär henne.

Annons:
CorneliaAndersson
11/17/13, 2:14 PM
#1

Låter som att hon har ont någonstans. Kolla upp med veterinär säger jag.

Hopas att det löser sig.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Sweater
11/17/13, 6:01 PM
#2

#1 Ska ta och ringa vet. imorgon. Funderar bara på om det finns något jag kan göra så länge.. Kan jag kolla upp det själv på något sätt? Givetvis inte lika grundligt som en vet. men bara så man har lite koll på henne.

Tack!

[Mi-rand-a]
11/17/13, 9:35 PM
#3

går nog inte att göra så mycket mer nu innan du vet om hon har ont eller ej, jag hade låtit hon vara ifred till efter vet. besök.

JessicaOlin
12/22/13, 12:25 PM
#4

Kolla noga så hon inte har ont De kan va så hon säger till dej att hon har ont och vill ha hjälp Har hon inte ont så är hon stressad/rädd

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

[anonymie12]
7/30/14, 8:08 PM
#5

Du jag kan tro att hon antingen har ont eller så har hon blivit en liten tonårskanin:)

[Sockertoppens_kaniner]
7/31/14, 7:56 AM
#6

Tror mest att det beror på att hon blivit könsmogen, men kanske bäst att rådfråga vet. :)

Annons:
petterssonP
8/9/14, 12:36 AM
#7

Det är inte tecken på att hon har ont, det där är tonårsbeteenden, det försvinner med tiden, honor har det beteendet ibland , det är just nu alla ger bort sina honor för dom tror att det aldrig går över, men med lite tid så går det över :) hon vaktar sitt revir mycket mer nu också men det släpper som sagt med tiden

JessicaOlin
8/11/14, 3:52 PM
#8

Kaniner kan bli aggresiva om har ont

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Upp till toppen
Annons: