Annons:
Etikett06-bildtrådar-videoklipp
Läst 2844 ggr
Emmetem
9/20/13, 9:52 AM

Vem är du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Emma och är en 17 årig tjej bosatt i Åmål, Västra Götaland. Jag går mitt andra år nu på Strömkullegymnasiet i Bengtsfors med Naturvetenskapsinriktning. I min klass går även min underbara pojkvän ❤️ På min fritid så älskar jag att fotografera, sjunga, spela gitarr, rita, rida, baka och självklart hålla på mycket med djur! Jag är en riktigt djurgalen tjej som verkligen älskar de flesta djur. Mina personliga favoriter är dock helt klart kaniner.

Jag bor hemma med mina föräldrar och mina två småbrorsor. Vi bor i ett stort hus ute på landet där vi även har stall. Utöver våra mänskliga familjemedlemmar så bor också 12 höns, 5 katter, 2 tamråttor, 2 hästar, 1 hund, massor av fiskar och äppelsnäckor och 11 underbara kaniner❤️

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
Emmetem
9/20/13, 9:52 AM
#1

Jag är väldigt nyfikna på vilka ni är också, så berätta gärna lite om er själva! 🙂

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Roonja
9/20/13, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag heter Ronja och jag är 15 år gammal. 🙂 Jag bor i Köping med min djurtokiga familj, lillasyster, mamma och pappa. Vi har just nu 7 hundar, 2 katter, 1 häst, 1 leopardgeckos, 2 gerbiler, 3 fiskar, 1 ål och slutligen min lilla hermelin kille. 🙂  Vi bor i en villa med stor tomt. 🙂

Jag är en väldigt glad och skämtsam person. Är väll lite av klassensclown och försöker alltid få folk på gott humör. 🙂

Jag har hållit på med en seriös hamsteruppfödning sedan 2010 och var registrerad hamsteruppfödare i SHF. Men fick lägga ner och avliva alla hamstrarna pågrund av en obotlig sjukdom. 😕 Och då tog jag upp mitt kaninintresse igen och bestämde mig för att köpa en hermelin då denna ras ligger mig varmt om hjärtat! 😃❤️

På min fritid sjunger jag, ritar, fotograferar med min canon EOS 55D, tar hand om mina älskade djur, rider väldigt mycket på min älskade islandshäst, skolan och är med vänner, pojkvän och familj. 🙂

På bilden har vi mig och min kompis kanin dock. :)

JessicaOlin
9/20/13, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter jessica och jag är 20 i oktober och driver en uppfödning och jag är väl nästan alltid på posetivt humör och skrattar mycket Folk tycker jag ska bli komiker och djurskötare Jag har haft mitt intresse på djur sen jag föddes Jag har själv 5 kaniner dock 2 ute på foder och 3 katter just nu fick hem 3 på omplacering Gick på naturbruksgymnasium och läste djurvård och har gått kurser inom smådjur m.m Jag och min bror på bild i somras

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Emmetem
9/25/13, 10:40 AM
#4

Det måste väl finnas fler är 3 personer här på sidan?! ;)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

CorneliaAndersson
9/25/13, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Halloj Halloj!

Jag heter Cornelia Andersson, jag är n´snart 16år och är medis här på hermelinkanin iFokus.
Tyvärr har jag inte varit jätteaktiv just nu p.g.a att vi ganska nyligen fick avliva min kära hund efter 12,5år och för ca en vecka sedan dog tyvärr en av mina närmsta vänner.

Jag äger iallafall just nu 1 hermelinkanin (lagt uppfödningen lite på is just nu), 1 lejonhuvad Dvv och 4 ungar mellan dessa (tjuvparning).
Förutom kaninerna har jag även 1 katt, 1 hamster och en häst.

Just nu går jag första året på gymnasiet - Naturbruk - Inriktning hund.
I framtiden vet jag inte riktigt vad jag planerar att bli. Äga hunddagis/pensionat/ Starta djuraffär (med korrekt info etc.)/ kurator för högstadieelever, eller något sådant.

Förutom djuren och skolan så älskar jag att fotografera!
Använder mig bara av en mobilkamera nu, men tack vare att jag jobbar jourer på helgerna så har jag snart råd med en systemkamera!

Om ni undrar något mer etc. Så bara skriv!:)

Och här får ni då även en bild på mig, som är tagen med min väns systemkamera.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

RebeccaG
9/26/13, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Namnet är Rebecca, men mina kompisar kallar mig för Jazz 🙂
Jag är 19, fyller 20 nu i Januari. 

Jag är Sajtvärd här på Hermelinkaniner iFokus och håller på att utbildar mig till djursjukvårdare, ska förhoppningsvis plugga vidare till veterinär efter studenten. 

I dagsläget bor jag hemma på vår gård, med 10 kaniner av blandade raser, främst till utställning & hoppning. 
Sysslar med avel inom SKAF och mitt uppfödarnummer är S13

Förutom ninerna så pluggar jag en del, ritar & kör Ducati. 
Jag är lite allt i allo helt enkelt😊

Jag är ganska tystlåten av mig, men jag är inte farlig att snacka med. 
Jag lovar, jag bits inte så hårt😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
JessicaOlin
10/2/13, 6:30 PM
#7

Puttar upp

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Emmetem
10/7/13, 2:32 PM
#8

Putt :) Mycket intressant att läsa om er!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Rebiz
10/8/13, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Rebecca heter även jag och är en 19 årig tjej från Norrlands huvudstad Umeå! Gick ut gymnasiet nu i våras där jag läste Media med inriktning på grafisk formgivning men jag jobbar just nu inom hotell och restaurang. Jag bor fortfarande hemma med mina föräldrar och min pojkvän, men det lutar mot att vi flyttar (jag och killen) till Skåne så småningom då han är därifrån :)

Jag äger 2 av de underbaraste hermelinkaninerna som finns; Max, min vita sagokanin med blåa ögon har jag haft i 6 år nu. Daele kom till mig för drygt 1 månad sedan men hon är redan en självklar familjemedlem. Har haft 1 kull med hermelinungar 2010 och en nu under sommaren 2013 - där jag tyvärr hade oturen att alla ungar dog inom 2 dygn (1 dödfödd och 3 muppar).

Utöver kaninerna så kommer det komma en liten valp till familjen snart av rasen Bichon Havanais, det ska bli jättespännande!

Jag är en djurnörd som även rider på ridskola och har en passion för träning, kost och hälsa dessutom :)

Beatrice_Love_Kaniner
10/17/13, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mitt namn är Beatrice men alla  kallar mig för Bea. Jag är 15 år och fyller år den 19 september :) Jag går sista året i grundskolan och planerna framöver är att bli veterinär eller något inom ridsporten. Jag har alltid haft ett stort djurintresse, jag har en hund och för tillfället 6 kaniner och en ponny som jag tränar och tävlar med. Drömmen är att flytta till en engen gård där jag har alla djur och jobbar med mitt drömjobb :) Vad finns det mer att säga om mig? Jag föder upp lite då och då, inte så ofta, och då av ren hobby. Jag bor i Stockholm men vill egentligen bo i Skåne eller Dalarna ;)

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Upp till toppen
Annons: