Annons:
Etikett03-utställning-tävling-träffar
Läst 1005 ggr
HildaAlfons
5/1/13, 3:09 PM

Kaninklubb

Hejsan!

Jag undrar om det finns några särskilda regler eller så vad gäller att skaffa en egen kaninklubb och hålla i hoppträningar? Jag och min kompis har nämligen funderat på att skaffa en kanin klubb och hålla i träningar. :)

Måste man ringa/kontakta någon? Isf vem? Är det nån här i Kaniner som driver en kaninklubb?

Kram! Hilda och Alfons, Evelina och Charlie

Annons:
Fridaaaa
5/1/13, 3:12 PM
#1

Inte om man bara ska träna, utan betalning. Annars gäller andra regler. 
Att träffas och träna, behövs inga regler eller så 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HildaAlfons
5/1/13, 3:14 PM
#2

#1 Vi ska an antagligen ta betalt. 5 kr för 10 ggr. :3

HildaAlfons
5/1/13, 3:22 PM
#3

#1 Vad är det för regler då?  c:

Fridaaaa
5/1/13, 3:23 PM
#4

#3 Kolla på Sveriges kaninhoppares riksförbund och kolla 🙂

Varför ta en sådan summa? 🙂

###

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HildaAlfons
5/1/13, 3:33 PM
#5

#4 Vad menar du?

Fridaaaa
5/1/13, 3:37 PM
#6

#5 Som jag skrev 😉 Vilken av det var det som du inte riktigt förstod? 🙂 Menade att du skulle gå in på deras sida och kolla vilka regler och lagar som gäller.

Och undrade: varför ta 5 kr för 10 ggr?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Northernlights KU
5/2/13, 12:08 AM
#7

#2 Så fort det blir pengar inblandade gäller helt andra regler än om ni bara gör det som "en kul grej" utan att ta betalt för något.

Det spelar ingen som helst roll vad det är för klubb, alltså om det gäller kaniner, eller något helt annat. Det finns lagar och regler som man måste följa om man blandar in pengar, eftersom annars skulle vem som helst kunna "bilda en klubb" och börja lura folk på hur mycket pengar som helst, typ. Så vill ni ta betalt för t.ex. medlemskap eller för att få vara med på träningar osv. gör ni nog bäst i att ta hjälp av en vuxen som vet vad det är som gäller.

Lycka till med klubben och hoppas att ni får det roligt, hur ni nu än väljer att göra 🙂

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

HildaAlfons
5/2/13, 7:49 AM
#8

#7 Tack!

Upp till toppen
Annons: