Annons:
Etikett00-allmänt-kaninprat
Läst 1453 ggr
rebelred
2016-07-27 14:32

Vill gärna ha två honor, men..

Jag ska antagligen  köpa två hermelinkaniner i vår och det jag vill ha är två honor. 

Dock är det många som säger att det är bättre att köpa en hane kastrera och sen köpa en hona. Jag vill gärna inte ha något strul med att sätta ihop kaniner och ha flera burar, det kommer finnas en 120cm bur och kaninerna kommer få springa omkring på golvet i en hage eller liknande.

Min plan är att köpa två honor, kullsyskon, när de blir könsmogna sterilisera dem och sedan ha de som innekaniner (men träna dem att gå i sele så att jag kan gå ut i skogen med dem). 

Vill heller inte ha ungar (tio dvärghamstrar..) och jag vill gärna kunna mysa med kaninerna, t.ex sitta med dem i sängen och se på film eller nåt. Jag har tänkt köpa kaninerna ifrån Teddytassen men jag behöver fortfarande prata lite mer med min mamma och kontakta dem. 

Har ni några hermeliner från Teddytassen och är de snälla? Tycker ni att det funkar lika bra med två honor?

Annons:
[Belliszz]
2016-07-27 14:35
#1

Har fått höra att tebbytassen har kaniner med betfel så hade inte köpt där.

Har en bekant som har hermeliner. Något speciellt du söker?

rebelred
2016-07-27 14:41
#2

#1 Gärna japantecknad eller någon "naturlig" färg. Eftersom jag och min mamma inte har bestämt när vi ska ha kaniner riktigt än så kan jag inte säga allt för säkert. 

Var finns hermelinerna?

[Belliszz]
2016-07-27 14:49
#3

#2
Mellan Kungälv och Lilla Edet. 
Okej hon har svart vit hermeliner men hon har viltgråa Dvärgvädur med, samt harkorsningar och Tan. Hon har någon lejonhuvad med. Ja hon har en massa haha. Vill du kan jag skicka hennes info i PM så kan du kontakta henne?

Men hon säger samma som jag. De finna aldrig en garanti på att 2 honor inte kommer bråka. Men om man har tex en stor bur där dom inte går på varandra och en stor hage så är de mindre risk. Men de är något man alltid måste ha i tanken.

rebelred
2016-07-27 15:00
#4

#3 Kommer hon ta fler kullar på hermelinkanin? Vill kunna diskutera och ta reda på lite mer info innan jag kontaktar någon uppfödare (: 

Håller på och läser om teddytassen.. verkar väldigt synd då det ligger knappt 5 minuter från mig.

[Belliszz]
2016-07-27 15:04
#5

#5 

Jag pmar dig

Netherlanddwarf
2016-07-28 07:54
#6

Jag har en hermelinhona från Teddytassen. Jag hade två innan, men den ena gick bort i början av året. Båda är/var genomsnälla och jättemysiga. Ingen av kaninerna hade bettfel.

Annons:
[Ninji]5
2016-12-18 00:07
#7

Tog över en kanin när hon var ca 1 år & då bodde hon i en liten bur tillsammans med flera andra kaniner. Så hon tycker tyvärr inte om vare sig honor eller kastrerade hanar.

Upp till toppen
Annons: