Annons:
Etikett00-allmänt-kaninprat
Läst 970 ggr
Guinea piggis!
9/14/15, 2:19 PM

Skulle en kanin trivas hos mig?

Jag funderar på att skaffa två hermelinkaniner då det finns allergi för katt i familjen. Är det risk att man är allergisk mot kanin då med? Tänkte främst ha kaninerna ute i en hage där de kan gå in och få skydd. Dock är det inte isolerat, klarar kaninerna det ändå på vintern? Kan jag ta in dem lösa i huset när jag är hemma, är de keliga så man kan ha långa gostunder i soffan och kan de lära sig att bajsa på ett ställe så man slipper plocka pluttar överallt där de skuttat? Är mån om att de får det bra så kan ni ge några tips på hur ni har dem (bur, skötsel, hur skeliga de är osv) skulle det vara snällt! :)

Annons:
aliiciaj
9/21/15, 10:39 PM
#1

Hade du tänkt ha kaninerna boendes utomhus året om? I så fall är det lag på att en del av buren måste vara upphöjd från marken på vintern. 

Jag skulle inte påstå att kaniner är speciellt keliga, de är inga djur man sätter i knät och gosar med i timmar. En del kaniner är så men inte många. Min ena hermelin får jag inte klappa alls det hatar hon medans den andra hermelinen får jag klappa i kanske tio minuter sen är det nog. 

Kaniner brukar vara ganska duktiga på att vara rumsrena, men det är många som inte är det. Mina kaniner är rumsrena men trots det kissar de i sängen om jag sätter dem i min säng.

Upp till toppen
Annons: